Toyota Mirai totalnie rozbita. Samochód z uszkodzoną instalacją na wodór nieźle się spisał [WIDEO]

Toyota Mirai totalnie rozbita. Samochód z uszkodzoną instalacją na wodór nieźle się spisał [WIDEO]

toyota mirai test ncap

Podaj dalej

Toyota Mirai to jeden z nielicznych samochodów zasilany ogniskami wodorowymi. W Polsce to jedyny dostępny model, który zasila to ekologiczne paliwo. Druga generacja modelu z instalacją na wodór właśnie została rozbita. Jak sobie poradził w tej sytuacji ten rzadki model?

Samochód FCV rozbity w teście zderzeniowym NCAP

Euro NCAP, wbrew pozorom ma już na swoim koncie rozbicie samochodu zasilanego przez wodorowe ogniwa paliwowe. Pierwszy test zderzeniowy FCV przeprowadzono w 2018 roku na modelu Hyundai NEXO, który otrzymał w nim pięć gwiazdek. Od tego czasu upłynęło sporo lat więc trudno porównywać dzisiejsze samochody na wodór do tych sprzed 3 lat.

Kilkuletnia przerwa w testowaniu pod względem bezpieczeństwa samochodów FCV, wynika z tego, że nie jest łatwo zdobyć taki samochód. Druga generacja Toyoty Mirai budzi spore zainteresowanie wśród zwolenników alternatywnych ogniw paliwowych ale zbiornik z wodorem może budzić obawy o bezpieczeństwo w razie kolizji.

Testy zderzeniowe obejmują:

  1. test zderzenia czołowego, samochód uderza w sztywną barierę o pełnej szerokości z prędkością 50 km/h
  2. test zderzenia czołowego, 50% szerokości samochodu uderza w nadjeżdżającą odkształcalną barierę (oba jadą z prędkością 50 km/h)
  3. pole test – testowany samochód jest napędzany bokiem do sztywnego słupa z prędkością 32 km/h
  4. test zderzenia bocznego — mobilna odkształcalna bariera uderza w drzwi kierowcy z prędkością 60 km/h

Jak Toyota Mirai poradzi sobie  z uszkodzoną instalacją wodorową?

Toyota Mirai test NCAP
foto: NCAP

Toyota Mirai otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek

Testy zderzeniowe umożliwiają sprawdzenie skutków potencjalnych wypadków do jakich może dojść do wypadku. Toyota Mirai spisała się całkiem nieźle. Co najważniejsze podczas żadnego z testów nie doszło do wybuchu na skutek uszkodzonej instalacji wodorowej.

Dzięki wysokociśnieniowemu zbiornikowi przechowującemu wodór bezpieczeństwo ma ogromne znaczenie, a najnowsza generacja Mirai zapewnia to z najwyższą oceną pięciu gwiazdek. Rozumiejąc, że niektórzy konsumenci mogą obawiać się tej technologii, Euro NCAP zwrócił szczególną uwagę na wypadek i bezpieczeństwo powypadkowe Mirai, ale okazało się, że fakt, że jest on zasilany wodorem, nie ma wpływu na jego nieodłączne bezpieczeństwo- pisze NCAP

W rezultacie Toyota Mirai otrzymała maksymalną ocenę pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa Euro NCAP. Warto wspomnieć, że Mirai jest solidny nie tylko w testach zderzeniowych. Samochód  zanotował świetne wyniki również w zakresie ochrony pieszych i rowerzystów oraz kategorii systemów podnoszących bezpieczeństwo.

Oto szczegółowe wyniki:

Dorosły pasażer — 88%
Niemowlę – 85%
Zagrożeni użytkownicy dróg — 80%
Asystent bezpieczeństwa — 82%

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News