To koniec dla taksówkarzy posiadających samochody spalinowe. Diesel i benzyna będą zakazane

To koniec dla taksówkarzy posiadających samochody spalinowe. Diesel i benzyna będą zakazane

benzyna i diesel w taksówkach zakazany

Podaj dalej

Elektryfikacja Europy wchodzi w nowy etap, w którym właścicieli samochodów na diesel i benzynę czekają poważne ograniczenia. Nie dość, że poniosą dodatkowe opłaty, za korzystanie ze swoich samochodów, to zarabianie na życie może wymagać poważnych inwestycji. W przeciwnym razie nie będzie możliwe.

To koniec dla taksówkarzy z samochodami na diesel i benzynę

Paliwa diesel i benzyna od 2024 będą utrapieniem dla kierowców, którzy świadczą usługi transportowe samochodami. To dlatego, że od 2024 r. wchodzą w życie nowe przepisy, które zabraniają taksówkarzom korzystania z samochodów spalinowych. Gdzie klienci pojadą tylko elektrycznymi taksówkami?

Taksówkarzy z samochodami spalinowymi żegnają norweskie okręgi Hordaland i Oslo. W pierwszym z nich zakaz ma obowiązywać od 1 kwietnia 2024 r. To tam taksówkarze porzucą diesle i benzyniaki najwcześniej. Następni w kolejności są taksówkarze z Oslo, którzy muszą porzucić zawód 1 listopada 2024 r. jeśli nie kupią elektrycznego samochodu.

Osiem miesięcy po taksówkarzach z Oslo, w takiej samej sytuacji znajdą się ich koledzy z Trøndelag. Jak pisze portal MojaNorwegia, do 2027 roku podobne regulacje wejdą w życie w Vestland, Rogaland i Viken.

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Oslo Taxi AS (@oslotaxi.no)

Infrastruktura ładowania pozwala pożegnać auta spalinowe

Elektryfikacja dróg w Norwegii jest na tyle rozwinięta, że uznano iż obecność samochodów spalinowych można znacznie ograniczyć w trosce o środowisko. To właśnie infrastruktura ładowania zadecydowała o tym, by taksówkarzy zmusić do przesiadki na samochody elektryczne.

Według danych Stowarzyszenia Kierowców Samochodów Elektrycznych (Norsk elbilforening), w Norwegii funkcjonuje obecnie 5600 tzw. szybkich ładowarek. W ciągu najbliższych dwóch lat liczba ta ma wzrosnąć do 9000. W rezultacie do 2030 r. będzie ich 11 000. Samochody elektryczne stanowią 20% samochodów w Norwegii.

Zarówno Norgestaxi, jak i Oslo Taxi mają już w swojej ofercie elektryczne taksówki. W pierwszej z korporacji stanowią one ok. 35% floty. Kierowcy chętni do pracy jako taksówkarze w Oslo Taxi już dziś muszą posiadać samochód elektryczny.

NIE PRZEGAP

Samochody elektryczne są bezpieczne, ale nie dla wszystkich? Najnowsze badania ujawniają dlaczego

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News