Tesla wycofuje prawie 3 tysiące samochodów. Model 3, Model Y mają problem z zawieszeniem

Tesla wycofuje prawie 3 tysiące samochodów. Model 3, Model Y mają problem z zawieszeniem

tesla model y

Podaj dalej

Tesla przesłała niedawno e-maile właścicielom Modelu 3 i Modelu Y. W treści ujawniono problemy z zawieszeniem, ale amerykańska NHTSA nic o nich nie wspomniała. Dopiero teraz producent poinformował agencję, że oficjalnie wycofuje blisko 3 tysiące samochodów.

Usterka zawieszenia dotyczy egzemplarzy z lat 2019-2021

Według dokumentów złożonych przez Teslę federalnemu organowi nadzoru, 2791 samochodów elektrycznych musi wrócić do serwisu. Grupa samochodów elektrycznych z usterką obejmuje niektóre modele z trzech ostatnich lat. Konkretnie wyprodukowanych od 3 stycznia 2019 do 20 kwietnia 2021 oraz niektóre modele Y z lat 2020-2021 montowane od 7 marca 2021 do 4 czerwca.

W tych samochodach łącznik boczny przedniego zawieszenia zamocowano do ramy pomocniczej za pomocą dwóch elementów mocujących. Jeśli te elementy złączne nie są zabezpieczone zgodnie ze specyfikacją, z czasem poluzowują się. W rezultacie oddzielają się od ramy pomocniczej.

Taka sytuacja wywołuje niestabilność samochodu spowodowaną złym ustawieniem kół, co zwiększa ryzyko wypadku.

foto Reddit

Tesla ujawnia, kto jest temu winien

Tesla poinformowała, że winę za tę sytuację ponoszą operatorzy, którzy odpowiadają za zabezpieczanie elementów złącznych wg prawidłowej specyfikacji w fabryce Fremont.

„W rzadkich przypadkach, jeśli operator wykonał kilka nieudanych prób dokręcenia elementu złącznego zgodnie ze specyfikacją, operator mógł następnie poluzować odpowiednio zabezpieczony element złączny” – czytamy w załączonym raporcie. „Rekord momentu obrotowego mógł nie uwzględniać poluzowania łącznika”.

Producent dowiedział się o usterce 2 czerwca 2021 r. Zespół ds. Jakości Produkcji i Inżynierii Procesu wykonał wówczas 39 napraw serwisowych Modelu 3 i Y. Co skłoniło Teslę do przeanalizowania zapisów fazy produkcji, a także etapu montażu.

Procedura naprawcza polega na sprawdzeniu prawidłowego dokręcenia elementów mocujących obydwa łączniki boczne przedniego zawieszenia do ramy pomocniczej. Jeżeli okaże się, że element złączny jest poluzowany, uszkodzony lub go brakuje, serwis Tesli dokręci lub zamontuje nowy.

Obecnie w fabryce we Fremont,  Tesla używa narzędzia wielowrzecionowego z wyłączoną funkcją luzowania. Operator nie może odblokować narzędzia w celu poluzowania lub wykręcenia śruby bez zgody kierownika produkcji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News