Tesla Model Y szarżuje w teście zderzeniowym na Volkswagena ID. CROZZ. Czy oba są bezpieczne?

Tesla Model Y szarżuje w teście zderzeniowym na Volkswagena ID. CROZZ. Czy oba są bezpieczne?

tesla kontra volkswagen

Podaj dalej

Testy zderzeniowe od dawna służą za narzędzie do oceny bezpieczeństwa podróżujących w samochodzie. Tesla trafiła niedawno na ciekawy crash test, w którym zainscenizowano prawdziwe zderzenie, do jakiego może dojść na drodze.

Tesla Model Y przetestowana w zderzeniu czołowym z VW ID CROZZ

W zeszłym miesiącu na jeden z kanałów YouTube trafił ciekawy test elektrycznej Tesli i Volkswagena ID CROZZ. Dwa nowoczesne samochody elektryczne wystawiono przeciwko sobie, inicjując czołowe zderzenie.

Obydwa modele są bardzo popularne w Chinach, nic dziwnego, że twórcy testu chcieli sprawdzić jak sobie poradzą w krytycznej sytuacji na drodze.

Oba samochody zderzyły się czołowo, gdy każdy z nich poruszał się z prędkością 64 km/h. Daje to efekt porównywalny z uderzeniem w nieruchomą, odkształcalną ścianę z prędkością 128 km/h.

Patrząc na rezultaty, obydwa modele nie wypadają źle i ciężko ocenić, który jest zauważalnie lepszy. W obu samochodach kabina pasażerska wydaje się być w większości nienaruszona. Co najważniejsze, po zderzeniu  nie wybuchł żaden pożar. Widać jedynie wiele śladów uderzeń manekinów w poduszki powietrzne, siedzenia, drzwi i inne elementy wyposażenia.

tesla kontra volkswagen crash
YouTube

W Tesli po wypadku nie można otworzyć drzwi

Podczas oglądania nagrania z crash testu widać, że drzwi po stronie kierowcy w Tesli Model Y nie mogły się otworzyć. W przypadku ID.6 wszystkie cztery drzwi otwarto po wypadku bez problemu.

Poziom reszty uszkodzeń wydaje się być podobny i trudno jednoznacznie określić, że jeden z nich jest lepszy od drugiego. Zwłaszcza że dzieli nas od twórców bariera językowa. Można mieć wrażenie, że ID.6 ma niewielką przewagę nad Teslą Model Y, a obydwa modele są bezpieczne.

Biorąc pod uwagę fakt, że Model Y jest prawdopodobnie znacznie lżejszy, to Volkswagen ID CROZZ poradził sobie całkiem nieźle. Patrząc na zdemontowane po teście zderzeniowym samochody, widać, że akumulator Volkswagena w większości jest nietknięty, zaś obudowa akumulatora Tesli nieco się pomarszczyła.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News