Tesla Model S Plaid kontra Ferrari SF90 Stradale. Na ten wyścig czekali wszyscy

Tesla Model S Plaid kontra Ferrari SF90 Stradale. Na ten wyścig czekali wszyscy

Ferrari i Tesla

Podaj dalej

Tesla osiągnęła w swojej krótkiej historii, trwającej niespełna dwie dekady, imponujące wyniki. Nie dość, że zmierzyła się z gigantami branży, to jeszcze ich wyprzedziła. Gdybyś kiedyś powiedział, że samochód Tesli będzie mógł dorównać Ferrari, mógłbyś się spodziewać, że zostaniesz wyśmiany.

Czy dziś Ferrari SF90 Stradale jest wciąż absurdalnie szybki?

Dzisiejsze samochody elektryczne są tak szybkie, że nawet właściciele supersamochodów trzy razy się zastanowią, zanim zdecydują się na wyzwania, jakim jest wyścig. Wiadomo, że jeśli chodzi o szybki sprint, najszybszy jest dziś Rimac Nevera. Szkopuł w tym, że ten samochód kosztuje fortunę, a Tesla Model S Plaid nie.

Przystępny cenowo rodzinny samochód mierzył się już z Porsche Taycan, Lamborghini Aventadorem SVJ czy dostrojonymi Shelby GT500 i Porsche 911 Turbo S. Do tej pory za każdym razem pokazywał, że jest niezwykle szybki.

Dziś dowiesz się, czy absurdalnie szybkie Ferrari SF90 Stradale ma szansę z Teslą Model S Plaid. Wideo, które trafiło na kanał YouTube Drag Times, przejdzie do historii. W zasadzie ma symboliczne znaczenie. To starcie wszystkiego, co kochamy najbardziej w legendarnej marce z czymś, co wydaje się, jest nieuniknione.

Ferrari i Tesla
YouTube

Tesla Model S Plaid walczy z legendą Ferrari

Na linii mety stoi Tesla, która dysponuje trzema silnikami elektrycznymi, które łącznie generują moc 1020 koni mechanicznych i 1420 Nm. Waga samochodu to 2192 kg, co w matematycznym skrócie pozwala myśleć, że Ferrari może mieć szansę zwyciężyć w sprincie na ćwierć mili.

Czy może? Ferrari ma podwójnie turbodoładowany, 4,0-litrowy silnik V8 o maksymalnej mocy 769 koni mechanicznych. Ma dodatkowo trzy elektryczne silniki, które generują dodatkowy zastrzyk mocy 217 koni mechanicznych. Łącznie SF90 Stradale ma moc 986 KM i moment obrotowy 800 Nm. Waży 1632 kg, a to dużo mniej niż Tesla.

Podczas pierwszego przejazdu Plaid Model S wyrywa się na starcie i mimo że jest pierwsza na linii mety, oddaje zwycięstwo Ferrari. Ta sama sytuacja ma miejsce również w drugim biegu.

Mimo że Tesla przekracza linię mety w 9,36 sekundy, z prędkością 241 km/h, przegrywa z przyczyn technicznych. Ferrari jest o około 0,3 sekundy wolniejsze, w trzecim biegu  ma doskonały start. Czy w decydującym starciu, jakim jest ostatni  czwarty bieg, zwycięży legenda Ferrari? Nie będziemy psuć Ci zabawy- zobacz sam

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News