Ten luksusowy avant nie potrzebuje grama paliwa. To nie jedyna zaleta debiutującego Audi A6 e-tron [WIDEO]

Ten luksusowy avant nie potrzebuje grama paliwa. To nie jedyna zaleta debiutującego Audi A6 e-tron [WIDEO]

audi-a6-avant-e-tron-concept-nose

Podaj dalej

Po upływie roku od prezentacji sedana koncepcyjnego A6 e-tron, Audi pokazało wersję avant modelu, który pojawi się rodzinie samochodów nie wymagających paliwa. Luksusowy elektryk zadebiutował podczas dorocznej konferencji medialnej producenta z Ingolstadt.

Zero emisji, zero paliwa, luksus i zasięg 300 kilometrów po 10 minutach ładowania

Audi wprowadza kolejny samochód klasy premium do oferty samochodów nie wymagających paliwa. Wersja avant koncepcyjnego samochodu elektrycznego zadebiutowała wczoraj i zapowiada przyszłą wersję produkcyjną.

Luksusowy samochód będący odpowiednikiem dzisiejszego modelu Audi A6 podobnie jak wersja sedan zaprezentowana na Auto Shanghai 2021, w niedalekiej przyszłości pojawi się w salonach.
Obie wersje modelu A6 e-tron Concept powstały na platformie opracowanej z Porsche- Premium Platform Electric (PPE), specjalnie opracowanej dla samochodów elektrycznych marki. Pod względem wymiarów nie odbiega zbytnio od dzisiejszych spalinowych modeli A6 i A7. Mierzy 4,96 metra długości, 1,96 m szerokości i 1,44 m) wysokości.

audi-a6-avant-e-tron-concept-back-fender
fot.Audi

Stylistyka nadwozia nie różni się od znanej nam wcześniej wersji sedan. Oferuje za to większą przestrzeń bagażnika i zapewne przestrzeni nad głową. To wynika z dłuższego dachu zarezerwowanego dla wersji avant modeli Audi. Podobnie wygląda kwestia przestrzeni dla pasażerów podróżujących z tyłu. Uwagę przyciągają tylne światła OLED, które obejmują cała szerokość samochodu, bardzo podobne do tych z krótszej wersji modelu.

fot. Audi

Pojemność akumulatora Audi A6 e-tron avant to 100 kWh, a 800-woltowej architektura elektryczna umożliwia mu bicie kolejnych rekordów szybkiego ładowania. Wystarczy zaledwie 10 minut by na stacji szybkiego ładowania DC osiągnął zasięg ok. 300km. To, w porównaniu do pierwszych elektryków marki, to milowy krok naprzód. Dziś ładowanie akumulatora A6 Avant e-tron Concept od 5 do 80% zajmuje mniej niż 25 minut.

audi-a6-avant-e-tron nie potrzebuje paliwa
fot. Audi

Audi A6 e-tron w dwóch wersjach – z dwoma i jednym silnikiem w zależności od napędu

Koncepcyjne A6 e-tron w zależności od napędu poajwi się w wielu wariantach. Obejmują one wersję dwusilnikową dla napędu AWD o mocy 469 KM i momencie obrotowym 800 Nm oraz wariant z jednym silnikiem dla RWD, ze zwiększonym zasięgiem i wydajnością.

Według danych producenta topowa wersja elektrycznego Audi A6 e –tron osiąga setkę w czasie krótszym niż 4 sekundy. Różnice pomiędzy avantem a sedanem będą w tej kwestii niewielkie.
Aerodynamika odgrywa kluczową role we wszystkich nowych modelach marki. Przekłada się na mniejsze zapotrzebowanie na energię i większy zasięg nowych samochodów elektrycznych. Audi A6 e-tron Concept oferuje współczynnik oporu powietrza 0,25 ( o 0,02 jednostki więcej od sedana).

Nie wiadomo kiedy pierwsze elektryczne Audi A6 e-tron trafi do salonów. Mówi się, że pierwsze modele produkcyjne zbudowane na platformie PPE pojawią się w 2023 roku. Wiadomo, na pewno że wersja avant Audi A6 e-tron zasili zasoby linii A6 Luxury Class.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News