Stara Honda Civic z małym silnikiem 1,6 potrafi mocno zaskoczyć. Kierowca Mercedesa C 63 AMG tego się nie spodziewał

Stara Honda Civic z małym silnikiem 1,6 potrafi mocno zaskoczyć. Kierowca Mercedesa C 63 AMG tego się nie spodziewał

honda civic VI

Podaj dalej

Honda szybsza niż wygląda? Jest w tym sloganie sporo prawdy. Szósta generacja Civic’a i jej poprzednik nadal pozostają w gronie najładniejszych, jakie wypuścił producent. Co prawda nie można tego samego powiedzieć o wykonaniu, ale idzie na to przymknąć oko, gdy stajesz nią na starcie w wyścigach na 1/4 mili.

Honda z silnikiem 1,6 potrafi szczerzyć kły

Japońska Honda Civic VI z niewielkim silnikiem o poj. 1,6 l to przykład klasycznej elegancji znanej z epoki połowy lat 90. Współczesne wersje modelu radykalnie odeszły stylistyką od swoich protoplastów.

Bolączki tego modelu wynikające z jego wykonania są znane od ponad 20 lat i o ile wiemy, nadal się pojawiają. Większość posiadaczy tego modelu już do nich przywykła, bo wie, że ma w zanadrzu niezłą broń na wyścigi na 1/4 mili. Jeśli ją tam zobaczysz, miej się na baczności, gdy stajesz z nią na linii startu. Nigdy nie wiesz, ile ma mocy i momentu obrotowego.

honda civic mercedes drag race
YouTube

Kierowca Mercedesa C63 AMG czegoś takiego się nie spodziewał

Zanim wymusisz pierwszeństwo na starej Hondzie Civic, dobrze się zastanów. Dlaczego? Niech za przykład posłuży ci to wideo, które niedawno pojawiło się na platformie YouTube.
Honda Civic z niewielkim silnikiem 1,6 w wersji VTEC o mocy 185 KM dostarczała sporo frajdy. Egzemplarz na nagraniu jest nieźle zachowany i pojawił się na imprezie w stylu drag racing na Węgrzech.

Gdyby założyć, że wystartuje w wyścigu z czymś podobnym np. Renault Megane czy Golfem od Volkswagena nie byłoby powodu do nadmiernej ekscytacji. Tymczasem na pasie obok pojawia się Meredes C63 AMG ze swoim mocarnym V8 o pojemności 6,2l.

Ten model pojawił się, zanim markę z Affalterbach w pełni zintegrowano z działem od osiągów Mercedes-Benz. Silnik zwykle generuje dobre 450 koni mechanicznych i wystrzeliwuje samochód do setki w czasie 4,5 sekundy.

Wiemy, że ta konkretna Honda Civic, wykorzystuje turbodoładowany czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra. Mocy ani liczby momentu obrotowego nie ujawniono.
Czym można nią zaskoczyć i pokonać niemieckiego rywala w sprincie na ćwierć mili? Zdziwisz się jak szybko przypiera go do muru.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News