Skoda Enyaq iV poległa w teście łosia. Co poszło nie tak?

Skoda Enyaq iV poległa w teście łosia. Co poszło nie tak?

skoda Enyaq w tescie łosia

Podaj dalej

Skoda Enyaq iV to pierwszy model Skody, który wykorzystuje platformę MEB od Grupy Volkswagen. Ponadto dzieli wiele komponentów i technologii z modelem ID.4 od Volkswagena. Dlatego poniższy test łosia jest więcej niż zastanawiający.

Skoda Enyaq iV poległa na teście łosia. Co poszło nie tak?

Nie tak dawno oglądaliśmy jak radzi sobie z trudnymi manewrami elektryczny VW ID.4 i biorąc pod uwagę to, jak zachowuje się Skoda Enyaq, jesteśmy zszokowani. Coś ewidentnie poszło nie tak, skoro samochód zbudowany na tej samej platformie i z wieloma elementami zapożyczonymi od Volkswagena, ma ogromne problemy.

Elektryczny Volkswagen w czerwcu z powodzeniem przeszedł przez stożki z prędkością 73 km/h. Jak wówczas powiedział kierowca testowy km77.com, samochód wydaje się być przewidywalny, ale system ESP nie zawsze działa jak powinien.

Wydaje się, że Skoda Enyaq iV, ma większy problem ponieważ maksymalna prędkość jaką osiąga w teście to 67 km/h. Nie trzeba mówić, że to niski wynik jak na samochód elektryczny.

test łosia skoda

 

Samochód wymyka się spod kontroli

Skoda Enyaq iV aczkolwiek zachowuje się podobnie jak Volkswagen ID.4 z elektroniczną kontrolą stabilności hamującą tylne koło, gdy przedostaje się przez stożki. Jednak po drugm skręcie prezentuje tendencję do nadsterowności.

Wraz ze wzrostem prędkości to zachowanie jest bardziej widoczne i coraz mniej przewidywalne. Kiedy samochód wykazuje nadsterowność, ESC przejmuje kontrolę, aby go ustabilizować. Niestety jak wyjaśnia kierowca testowy, dużym problemem jest to, że elektryczna Skoda nagle traci kontakt z podłożem pod koniec testu.

Testowany egzemplarz elektrycznego SUV-a to podstawowy model wyposażony w akumulator 58 kWh, który ma masę około 1 950 kilogramów. Dla porównania, Volkswagen ID.4 w podobnej specyfikacji waży 1891 kg. Czy ta różnica to wystarczające wyjaśnienie tego, dlaczego Skoda wypada tak słabo?

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News