Rozebrali nowiutki Model S Plaid. W głowie się nie mieści, jak Tesla jest zrobiona [WIDEO]

Rozebrali nowiutki Model S Plaid. W głowie się nie mieści, jak Tesla jest zrobiona [WIDEO]

rozkręcona Tesla Model S Plaid

Podaj dalej

Ekipa Rich Rebuilds Sandy kupiła świeżutki Model S Plaid. Wszystko po to, by go rozebrać i pokazać co sprawia, że ta Tesla jest najszybszym 4-drzwiowym pojazdem na świecie.

Tesla wygląda jak nie wykończona i cieknie z niej olej

Rich Benoit zdołał zdobyć świeżutki nowy Model S Plaid i lekko go zdemontował. Wszystko po to, by pokazać widzom trochę ukrytych elementów pojazdu. Na zamieszczonym wideo ekipa omawia produkcję Tesli i czasy przyspieszenia.

Pierwszą rzeczą, która zwróciła uwagę youtubera i jego zespołu, to idealnie płaska pokrywa akumulatora. Wydaje się, że stworzenie tej aluminiowej powłoki zajęło sporo czasu, by poprawić aerodynamikę samochodu.

Tylne zawieszenie także różni się od pozostałych pojazdów Tesli. Ma ten sam układ jak w Modelu 3, ale zamiast stalowych ramion wykorzystuje aluminiowe. Co ciekawe, ramiona H z tyłu posiadają ostrzeżenia, aby kierowcy nie holowali samochodu za pomocą haka.

Tesla model S plaid

Teslę Model S Plaid poprawiono w miejscach, w których znajdują się nyple do chłodziwa. Są lepsze niż w Modelu 3, co czyni ją mniej podatną na usterki. Ponadto zamiast wymiany całego zestawu akumulatorów, co kosztuje w Modelu 3 16 tys. USD wystarczy naprawić zepsuty króciec chłodzący za 700 USD.

Model S Plaid dostał nowy kompresor a producent poprawiła obsługę pojazdu. Filtry kabinowe są łatwiej dostępne i oddalone od obszarów wilgoci.

To by było na tyle jeśli chodzi o zachwyty, bo w tym momencie filmu zobaczysz, że Tesla naprawdę ma problemy z jakością. Wycieki oleju w nowym samochodzie, to coś co nie powinno się zdarzyć.

Osłona pod samochodem jest z jednej strony prawidłowo zamontowana, a z drugiej całkowicie luźna. Jak stwierdza członek ekipy, Chad Hrencecin, „to tak, jakby nie skończyli samochodu”.

Prawdziwy szok przeżywa Benoit kiedy dostrzega kable akumulatora wysokiego napięcia biegnące pod tylnym silnikiem. Chroni je jedynie plastikowa osłona w którą nie trudno uderzyć lub przeciąć jej czymś na drodze.

Po sprawdzeniu innych aspektów zespół sprawdził jak Model S Plaid radzi sobie na torze. Zanim na niego wyjechał jeszcze przez chwilę obśmiewał się z nowej kierownicy i prób Tesli, by na nowo wymyślić działanie przednich wycieraczek, selektora „biegów”, a nawet klaksonu.

W wyścigu na torze Model S Plaid zmierzył się z Fordem Explorerem i pokonał ćwierć mili w czasie 9,6 sekundy. To słaby wynik w porównaniu z tym, jaki osiągnął Jey Leno za kierownicą tego elektryka.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News