Przetestowali systemy 17 marek i wnioski są szokujące. Nie tylko Tesla daje się oszukać! [WIDEO]

Przetestowali systemy 17 marek i wnioski są szokujące. Nie tylko Tesla daje się oszukać! [WIDEO]

nie tylko Tesla daje się oszukac 3

Podaj dalej

W kwietniu tego roku test przeprowadzony przez Consumer Reports ujawnił, że Tesla Autopilot potrafi działać bez ingerencji kierowcy. Dziennikarze bez problemu oszukali system, tym samym nakłaniając samochód do niebezpiecznego działania. Jak się okazuje, skala problemu wykracza poza amerykańskiego giganta.

Przetestowali systemy 17 marek i wniosek jest jeden

Consumer Reports podczas testów Autopilota użył kilku trików i urządzenia, które oszukało system. W rezultacie samochód pozwolił sobie na działanie bez kierowcy. Dziennikarze Car and Driver pokusili się o bardziej obszerny test, który dowiódł, że nie tylko Tesla Autopilot jest skłonna do niebezpiecznego zachowania.

W przeciwieństwie do Consumer Reports, który ograniczył swoje wnioski do jednej marki, dziennikarze rozszerzyli testy do 17 marek, które oferują podobne systemy. Na podstawie zebranych doświadczeń opublikowali swoje wnioski w formie wideo na kanale YouTube. W teście wykorzystano m.in. porównywalne systemy producentów GM, BMW i Mercedes-Benz.

Consumer Reports w krytyce Autopilota, stwierdził, że koncern GM ma dużo bezpieczniejsze systemy, ponieważ używają technologii do śledzenia wzroku kierowcy. Car and Driver postanowił sprawdzić czy rzeczywiście tak jest.
W związku z tym kierowca musiał wyprowadzić samochód na autostradę , ponieważ system działał tylko na wstępnie zmapowanych obszarach. Jak się okazuje, system śledzenia wzroku Super Cruise też da się oszukać. Jak wypadło pozostałych 16 marek?

nie tylko Tesla daje się oszukac 2
YouTube CarandDriver

Nie tylko Tesla, wszystkie systemy można oszukać!

Car and Driver zgromadziło aż 17 samochodów różnych marek, aby sprawdzić, jak dobrze ich systemy wspomagania kierowcy poradzą sobie z wykryciem nieuważnego lub nieobecnego kierowcy.
Jak się okazało, KAŻDY system testowany przez zespół Car and Driver padł ofiarą trików kierowców.

Jak zobaczycie na poniższym wideo, ​​spora liczba testowanych samochodów nie zatrzymywała się, nawet gdy kierowca odpiął pasy.  Większość  z łatwością dała się oszukać dzięki trikom kierowcy. Tylko niektóre samochody producentów, takich jak BMW i Mercedes-Benz, dobrze radziły sobie z urządzeniami do osłabiania kierownicy. Stało się tak dlatego, że opierają się na reakcji na dotyk, a nie na nacisku ze strony kierowcy.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News