Projektant postawił na koła legendarne Audi Sport Quattro S1. E-Legend osiąga setkę w 2,8 sekundy i nie potrzebuje paliwa [WIDEO]

Projektant postawił na koła legendarne Audi Sport Quattro S1. E-Legend osiąga setkę w 2,8 sekundy i nie potrzebuje paliwa [WIDEO]

E-Legend-EL1 kopią Audi Sport Quattro S1

Podaj dalej

Niedaleko Ingolstadt, E-Legend chce postawić na koła spektakularny elektryczny samochód EL1. Wzorowany na legendarnym Audi Sport Quattro S1, będzie elektrycznym autem sportowym.

EL1 to elektryczne wcielenie legendy Audi Sport

Założyciel firmy E-Legend, Marcus Holzinger, osobiście zaprojektował EL1. Projektant od dziecka jest prawdziwym fanem sportów motorowych. Wybór lini nadwozia nie bez powodu odwzorowuje legendarne Audi Sport Quattro S1. Jak sie okazuje, jego ojciec pracował nad jego projektem.

Elektryczne coupé w stylu retro z napędem na wszystkie koła, trafi do niewielu klientów. Specjalista od prototypów Roding wyprodukuje małą serię. Już teraz można powiedzieć, że ten spektakularny samochód będzie prawdziwym rarytasem wśród elektryków.

E-Legend-EL1

Lekkie nadwozie węglowe EL1 osiąga setkę w 2,8 sekundy

Czysto elektryczny EL1 finalnie powinien dysponować mocą 816 KM. Samochód posiada trzy silniki elektryczne szwajcarskiego producenta Phi-Power. Jeden znajduje się z przodu a dwa z tyłu. Ten układ przypomina rozwiązanie znane z Audi gdzie dzięki dwóm silnikom elektrycznym na tylnej osi, E-Tron quattro S może pokonywać zakręty, gdy trzeci zapewnia napęd na wszystkie koła.

Instalacja elektryczna EL1 działa inaczej niż w Audi, ale dokładnie tak jak w Porsche Taycan. Napęd na cztery koła i lekkie nadwozie z włókna węglowego (masa własna pojazdu to 1680 kg), pozwolą osiągnąć E-Legend setkę w czasie 2,8 sekundy. Sprint od zera do 200 km/h powinien zająć mniej niż 10 sekund. Maksymalną prędkość ograniczono do 255 km/h. Jak wydajny jest akumulator?

E-Legend-EL coupe wzrowane na Audi Quattro Sport

Dzika jazda w stylu legendarnego Audi przez 400 kilometrów

Akumulator waży 550 kilogramów, znajduje się w tunelu środkowym, w dolnej części za siedzeniami. Jak twierdzi producent, EL1 może pokonać dystans 400 km na jednym ładowaniu, nawet gdy kierowca będzie wielbicielem dzikiej jazdy.

Jedno ładowanie powinno wystarczyć kierowcy na pokonanie co najmniej dwóch okrążeń Nordschleife w trybie SportPlus – dzięki rekuperacji. Moduły akumulatorowe na potrzeby EL1 pochodzą od dużego producenta. Odpowiadający za technologię w EL1,  dyrektor zarządzający Roding Automobile, Günther Riedl nie chciał zdradzić nazwy. Zasugerował jedynie, że te same moduły akumulatorowe, używa niemiecki producent w swoim wyczynowym samochodzie sportowym.

Jak można się domyślać, prawdopodobnie chodzi  o Porsche Taycan. Zapytany przez dziennikarzy niemieckiego Auto Motor und Sport, jakie było największe wyzwanie podczas prac nad EL1, Riedl podkreślił: chłodzenie. W elektrycznym  EL1 działa wyrafinowany system chłodzenia cieczą.

Jeśli jakiś temat przeszedł ze świata silników spalinowych do świata elektromobilności, to jest to temat chłodzenia- mówi Günther Riedl

Marcus Holzinger już ukończył projekt nadwozia elektrycznego wcielenia Audi Sport Quattro S1. Tylko położenie i kształt klapy ładunkowej EL1 nie są jeszcze ostateczne.
Ponadto nie wiadomo jeszcze czy kamery lusterek zewnętrznych będą podstawowym elementem wyposażenia. Być może trafią na listę opcji. Jedyne co jeszcze nie jest wykończone to wnętrze samochodu.

E-Legend-elektryczne audi quattro sport1

Pierwszy prototyp EL1 pojawi się 2022 roku

E-Legend chce zbudować jedynie 30 egzemplarzy wersji seryjnej. Ponadto w przyszłości powstaną kolejne dwie serie w liczbie 30 sztuk. Będą to modele EL2 i EL3. Ostatnie z nich również będą odzwierciedleniem rajdowych legend Grupy B.

Podstawowa cena EL1 wynosi jedyne 1,06 miliona euro. Ta cena nie jest niczym niezwykłym, biorąc pod uwagę, ile kosztuje na przykład Rimac Nevera, czy Lotus  Evija. Pierwsze dwanaście egzemplarzy EL1 pojawi sie w 2023 r., a pozostałe 18  w 2024 r.

Mając na uwadze wizualne podobieństwo do rajdowej wersji Audi Sport Quattro S1 z lat 80, EL1 to fascynujący projekt. Retro-futurystyczny design idealnie pasuje do lekkiego i szybkiego elektryka z napędem na wszystkie koła. Nie tylko zaoferuje brutalne przyspieszenie, ale będzie  idealnym kompanem w życiu codziennym.

,

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News