PILNE! To koniec Subaru WRX STI jakie znamy. Japoński producent wydał ważne oświadczenie

PILNE! To koniec Subaru WRX STI jakie znamy. Japoński producent wydał ważne oświadczenie

Subaru

Podaj dalej

Miłośnicy Subaru będą zrozpaczeni. Producent właśnie ogłosił, że nie wyprodukuje benzynowej wersji WRX STI nowej generacji. Tym sposobem bada kwestię elektryfikacji modelu. To oznacza, że w przyszłości w gamie modelowej pojawi się w pełni elektryczny WRX STI.

Subaru już nie wyprodukuje benzynowego WRX STI

W ramach wszechobecnej elektryfikacji japoński producent bada możliwości wprowadzenia nowej generacji Subaru WRX STI. Dlatego silnik spalinowy już nie trafi nowej generacji WRX STI, co potwierdził producent w swoim oświadczeniu:

Ponieważ rynek motoryzacyjny nadal zmierza w kierunku elektryfikacji, Subaru koncentruje się na tym, jak nasze przyszłe samochody sportowe i wyczynowe powinny ewoluować, aby sprostać potrzebom zmieniającego się rynku oraz przepisom i wymaganiom dotyczącym gazów cieplarnianych (GHG), pojazdów o zerowej emisji (ZEV), oraz korporacyjne średnie zużycie paliwa (CAFÉ).

W ramach tych wysiłków firma Subaru Corporation bada możliwości dla nowej generacji Subaru WRX STI, w tym elektryfikacji. W międzyczasie silnik spalinowy nowej generacji WRX STI nie będzie produkowany w oparciu o nową platformę WRX.

Subaru WRX STI i marka STI reprezentują szczyt wyczynowych pojazdów Subaru, ukazując unikalne DNA i rajdowe dziedzictwo Subaru. Patrząc w przyszłość, nie możemy się również doczekać włączenia istoty STI do naszej nowej generacji pojazdów.

subaru wrx sti
Twitter

Producent pokazał dwa nowe modele koncepcyjne na Tokyo Auto Salon

Podczas Tokyo Auto Salon, producent pokazał dwa koncepcyjne samochody elektryczne, które mają w sobie nieco smaku STI : STI E-RA i Solterra STI.

Niezależnie od tego, że obydwa modele są zasilane bateryjnie, są bardzo różne. STI E-RA, nosi w sobie przedsmak bicia rekordów w zmaganiach torowych samochodów elektrycznych. Dlatego koncepcyjne STI opracowano w ramach projektu STI E-RA Challenge.

Zadaniem Subaru w świecie wyścigów EV jest pobicie rekordu okrążenia należącego do Nio EP9 o sześć sekund. Pierwszą próbę ataku na torze Nürburgring Nordschleife zaplanowano w przyszłym roku. Wcześniej w ramach prób model trafi na testy na japońskich torach.

Oferując maksymalną mocą 800 kW (1088 PS/1073 KM), STI E-RA wykorzystuje doświadczenie producenta w „technologii sterowania wszystkimi kołami ”. Wyposażone w 4-silniki i 4-kołową technologię wektorowania momentu obrotowego powalczy o świetne wyniki.
Silniki, które posiadają zintegrowany falownik i przekładnię opracowała i dostarczyła Yamaha. Czerpią energię z akumulatora litowo-jonowego o pojemności 60 kWh.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News