PILNE! Specjaliści ADAC ostrzegają polskich kierowców. To alternatywne paliwo nie ma prawa trafić do baku!

PILNE! Specjaliści ADAC ostrzegają polskich kierowców. To alternatywne paliwo nie ma prawa trafić do baku!

olej do paliwa diesel

Podaj dalej

Galopujące ceny paliw drenują kieszenie kierowców. Ci w desperacji dzielą się w mediach społecznościowych alternatywnymi pomysłami na paliwo do samochodu. W odpowiedzi na desperackie rozwiązania niemiecki ADAC ostrzega i wyjaśnia, dlaczego to nie jest dobry pomysł.

Olej do sałatek trwale uszkadza silnik samochodu

Wydaje się, że coraz wyższe koszty tankowania powodują desperację u niektórych kierowców. Oszczędności na tankowaniu oleju napędowego i benzyny są powodem do stosowania zamienników, które się do tego nie nadają.

W odpowiedzi na krążące w mediach publikacje nt. zamienników paliw niemieccy eksperci z ADAC wyjaśnili, dlaczego stosowanie oleju do sałatek jest niebezpieczne dla samochodu.

Każdy z kierowców, który tankuje olej roślinny, wyraźnie oszczędza w złym kierunku. Niewątpliwie jest to tańsze rozwiązanie niż tankowanie oleju napędowego czy benzyny w dystrybutorach, ale szkody, jakie olej roślinny powoduje w silniku, generuje znacznie większe koszty.

„Największym problemem jest znaczna różnica lepkości w porównaniu z konwencjonalnym olejem napędowym. Oleje roślinne utrudniają rozruch i mają negatywny wpływ na osiągi i żywotność silnika” – piszą eksperci z ADAC. Prowadzi to do obniżonych osiągów silnika i długotrwałego uszkodzenia układu paliwowego.

Dodatkowo w żadnej instrukcji samochodu producenci nie zamieścili informacji o dopuszczeniu do stosowania olejów roślinnych w zbiorniku.

olej roslinny zamiast diesla alternatywne paliwo
YouTube /Amanet Auto

Olej opałowy jako paliwo to przepis na spore problemy i kary dla kierowców

Drugi z pomysłów kierowców na tańsze paliwo i oszczędności na użytkowaniu samochodu to zalewanie baku olejem opałowym. Eksperci ADAC przypominają, że konwencjonalny olej opałowy jako substytut diesla jest „zabroniony przez prawo” i „problematyczny technicznie”.

Zakaz stosowania tego zamiennika wynika z tego, że olej opałowy w zbiorniku zwiększa emisję sadzy i trwale zmniejsza wydajność silnika. Dodatkowo olej opałowy opodatkowano zupełnie inaczej niż paliwo konwencjonalne. W związku z tym kierowcy muszą się liczyć z tym, że czekają ich kosztowne problemy z prawem.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News