PILNE! Rząd będzie musiał wycofać niedawno wprowadzone paliwo? Wszystko w rękach kierowców

PILNE! Rząd będzie musiał wycofać niedawno wprowadzone paliwo? Wszystko w rękach kierowców

Kierowcy zapłacą wiecej za paliwo

Podaj dalej

Do Parlamentu trafiła petycja, która ma na celu wycofać ze stacji benzynowych paliwo, które trafiło do sprzedaży we wrześniu tego roku. Wzywa rząd do unieważnienia wydanej decyzji o wprowadzeniu jej na rynek. Czy to oznacza koniec zmartwień kierowców z ekologicznym paliwem?

Premier „nie miał mandatu” by mógł wprowadzić nowe paliwo

Brytyjski parlament wezwał rząd do unieważnienia decyzji o zastąpieniu paliwa E5 przez bezołowiowe E10. Jak informuje brytyjski Express, działacze wzywają do wycofania E10, twierdząc, że premier „nie miał mandatu” by móc wprowadzić ekologiczną benzynę na stacje paliw.

Według przeprowadzonego sondażu, zmiana na nowe paliwo była „kolejnym ukrytym podatkiem ” nałożonym na tych, którzy nie mogli korzystać z benzynyE10. Jak wiadomo nie wszystkie samochody można nią zatankować.

Działacze zakwestionowali nawet ekologiczne właściwości nowej benzyny, nawiązując do konsultacji w sprawie nowego paliwa przed jego wprowadzeniem na rynek.

Benzyna E5 jest nadal dostępna, ale jest droższa, co sprawia, że ​​jest to kolejny ukryty podatek. Paliwo E10 należy zatem wycofać, ponieważ w bardzo niewielkim stopniu zmniejsza zanieczyszczenia. Rząd promuje korzystanie z pojazdów elektrycznych, więc z czasem emisje naturalnie się zmniejszą

Petycję w tej sprawie zainicjował Rick Ketley, a zbieranie podpisów ma potrwać do marca 2022 roku. Na razie otrzymała 521 podpisów, ale gdy uzyska wymagane 10 000 podpisów, trafi pod debaty Parlamentu.

tankowanie paliwo E10
fot Vanguard

Rząd twierdzi, że zmniejszy emisje, a jaka jest prawda?

Rząd twierdzi, że nowe paliwo zmniejszyłoby emisję CO2 z każdego silnika benzynowego o około 2%. Oczekiwania zakładały zmniejszenie emisji CO2 o około 750 tys. ton. co jest równe usunięciu z dróg 350 000 samochodów.

Jednak w rządowym raporcie dotyczącym wprowadzenia benzyny E10, potwierdzono to, o czym mówiło się od miesięcy. Kierowcy aby przejechać ten sam dystans na nowym paliwie muszą go więcej zatankować. To doprowadziło do sytuacji, która według nich niweluje wszelkie oszczędności na emisjach.

Departament Transportu twierdzi jednak, że w swoich szacunkach dotyczących emisji dwutlenku węgla wziął pod uwagę dodatkowe emisje, uwzględniające zmniejszenie MPG.

Chcielibyśmy uspokoić tych, którzy zgłaszali obawy dotyczące ogólnego zrównoważonego rozwoju i oszczędności węgla, że ​​przejście na E10 może pomóc w ograniczeniu emisji gazów cieplarnianych. Sam RTFO (Renewable Transport Fuel Obligation) zawiera surowe kryteria zrównoważonego rozwoju, w tym minimalne wymagania dotyczące oszczędności węgla, które muszą spełniać wszystkie biopaliwa, aby kwalifikować się do wsparcia oferowanego przez program”.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News