PILNE! Producenci zamykają linie produkcyjne przez COVID-19. Idzie kolejny kryzys

PILNE! Producenci zamykają linie produkcyjne przez COVID-19. Idzie kolejny kryzys

Ford-Chennai-Assembly-Plant-002

Podaj dalej

Niedobór półprzewodników to zmora wszystkich producentów  w dobie pandemii COVID-19. Brak chipów nadal mocno ogranicza przemysł motoryzacyjny co w rezultacie skutkuje czasowym zamknięciem linii produkcyjnych i ograniczeniem wyboru dodatkowych opcji wyposażenia. Czekasz na nowy samochód? Sprawdź z czym musisz się liczyć

COVID-19 wymusza na producentach ograniczenie produkcji

Pandemia COVID-19 powoduje niedobór chipów, co wpływa na przemysł motoryzacyjny i technologiczny. Kilku wiodących producentów zostało zmuszonych do radykalnych cięć wyposażenia samochodów lub do tymczasowego zamknięcia linii produkcyjnych.

Kryzys trwa trwa już prawie rok i nie zanosi się na poprawę. Na początku miało to związek z rosnącym zapotrzebowaniem na osobiste tablety, komputery i smartfony w związku z pandemią COVID-19. Obecnie ma to związek z zamknięciem fabryk półprzewodników i międzynarodowych portów wysyłkowych ze względu na kolejną falę COVID-19.

Jak informuje firma analityczna IHS Markit, niedobór chipów może obniżyć globalną produkcję o prawie 700 000 samochodów rocznie. Ostateczna liczba jednak może być dużo wyższa. Jeżeli zamówiłeś nowy samochód sprawdź z czym musisz się liczyć.

Ford zawiesza produkcję Fiesty

Amerykański Ford ogranicza produkcję w swojej fabryce w Kolonii. Wynika to z problemów z dostawami chipów, które producent pozyskuje z Malezji gdzie duży problem stanowi COVID-19.

„Ze względu na wstrzymanie produkcji u producenta półprzewodników, produkcja Forda Fiesty w naszym zakładzie w Kolonii zostanie zawieszona od 23 do 28 sierpnia” – potwierdził rzecznik Forda dla Automotive News Europe. „Pracujemy nad wznowieniem produkcji tak szybko, jak to możliwe. „

Produkcja Fiesty wstrzymano już wcześniej. Postój trwał od maja do połowy lipca. Pracownicy fabryki Forda wrócili do pracy 16 sierpnia, po miesięcznej przerwie.

Jak donosi Automobilwoche, ze względu na brak modułów drzwiowych, praca od 17 sierpnia jest wykonywana w niepełnym wymiarze. Produkcja Forda Focusa w tej samej fabryce odbywa się normalnie.

Hyundai tnie godziny pracy

Hyundai  skrócił godziny pracy w swojej fabryce w Alabamie ( USA). Ze względu na niedobory, przez kilka dni sierpnia fabryka pracowała krócej. Normalny tryb produkcji ma ruszyć od 23 sierpnia.

Fabryka w Montgomery na pięć dni całkowicie zawiesiła pracę. Ta sama sytuacja miała miejsce w czerwcu i lipcu.

Jaguar Land Rover wydłuża czas realizacji zamówień na okres roku

Producent poinformował firmy leasingowe, że czas realizacji zamówień 53 wariantów modelu wydłuża się do ponad roku.

„Podobnie jak inni producenci samochodów, obecnie doświadczamy pewnych zakłóceń w łańcuchu dostaw z powodu Covid-19, w tym globalnej dostępności półprzewodników, co ma wpływ na nasze harmonogramy produkcji. Nadal obserwujemy silny popyt klientów na naszą gamę pojazdów” – powiedział JLR we wcześniejszym oświadczeniu dla Autocar.

Modele na które przyjdzie długo poczekać to wersje z roku modelowego 2022: Jaguar E-Pace, Land Rover Discovery, Land Rover Discovery Sport, Range Rover Evoque i Land Rover Defender.

Klienci mogą zamawiać bez problemu Jaguara I-Pace i F-Type, a także hybrydowe wersje E-Pace typu plug-in, Discovery Sport, Evoque i Defender 110, jak informuje Fleet News.

Mercedes-Benz ogranicza listę opcjonalnego wyposażenia

Niemiecki koncern musiał czasowo ograniczyć listę wyposażenia opcjonalnego w niektórych modelach, aby zminimalizować opóźnienia w dostawach samochodów. Ta sytuacja trwa już od czerwca i nie wiadomo jak długo jeszcze potrwa.

W niektórych modelach nie pojawią się opcje takie jak zwalnianie bagażnika za pomocą stopy, ładowarki indukcyjne i reflektory LED. To najbardziej dotknie modeli AMG.

„Niezależnie od modelu, bierzemy pod uwagę, jak długo klient czeka na swój samochód i staramy się odpowiednio ustalić priorytety. Mimo to dostawa do klientów jest silnie uzależniona od indywidualnego wyposażenia i krótkoterminowej dostępności części” – napisał Fleet News

Volkswagen Group ogranicza produkcję

Fabryka koncernu w Wolfsburgu wznowią pracę po corocznej letniej przerwie już od 23 sierpnia. Pracownicy będą pracować tylko na jedną zmianę, ponieważ firma zaczyna odczuwać skutki niedoboru chipów.

Firmę czekają dalsze cięcia w produkcji, które mają związek z epidemią Covid-19 w Azji, co odbija się na produkcji chipów i pracy portów żeglugowych.

„Obecnie spodziewamy się, że podaż chipów w trzecim kwartale będzie bardzo niestabilna i napięta” – powiedział VW Reuterowi. „Nie możemy wykluczyć dalszych zmian w produkcji”.

Koncern spodziewa się, że do końca roku sytuacja się poprawi i w miarę możliwości nadrobi braki w produkcji.
Należące do koncernu Audi przedłużyło letnią przerwę o tydzień w swoich dwóch niemieckich fabrykach. Seat wstrzymał niektóre operacje montażowe w Barcelonie. Firma otworzyła fabrykę po corocznej wakacyjnej przerwie.

Nie najlepsze wieści płyną również od japońskich producentów. Amerykańska fabryka Nissana z powodu problemów z dostawami chipów jest zamknięta do końca sierpnia. Producent podobnie jak Ford korzysta z półprzewodników od Malezyjskiego producenta.

Jak widać, nie jest to najlepsza pora na kupno nowego samochodu. Trzeba się liczyć z tym, że przez pandemię COVID-19 przyjdzie na niego sporo poczekać. W związku z tym należy się spodziewać, że ceny samochodów na rynku wtórnym poszybują w górę.

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News