PILNE! Największy producent ropy na świecie ujawnia, co będzie się działo z cenami paliwa. Tego nikt się nie spodziewał

PILNE! Największy producent ropy na świecie ujawnia, co będzie się działo z cenami paliwa. Tego nikt się nie spodziewał

stacja paliwa tankowanie

Podaj dalej

Dyrektor generalny Aramco, Amin Nasser, powiedział całemu światu, dokąd zmierza, jeśli chodzi o ceny paliwa. Prezes największego na świecie producenta ropy w rozmowie z Reuters podzielił się z prasą mrocznymi wiadomościami odnośnie paliw kopalnych, z jakich korzysta świat. Nie takiej wypowiedzi każdy z nas oczekiwał.

Sytuacja w sektorze energetycznym jest zła

Dyrektor Aramco pojechał na Światowe Forum Ekonomiczne (WEF) w Davos, gdzie rozmawiał z dziennikarzami o cenach paliwa i sytuacji, jakiej należy się spodziewać, jeśli chodzi o sektor energetyczny.

Jak pisze Autoevolution, Armin Nasser, szef Aramco nie miał nic do ukrycia przed prasą i wyjaśnił, że obecnie na całym świecie wykorzystuje się mniej niż 2% wolnych mocy produkcyjnych w sektorze energetycznym. Dzieje się tak, mimo tego, że światowi liderzy, tacy jak Joe Biden, czy biznesmeni, tacy jak Elon Musk, publicznie wzywali do zwiększenia dostaw ropy.

Organizacja, która nadzoruje, co dzieje się z paliwami kopalnymi w krajach, które mają ich najwięcej, odmówiła przyjęcia tych wezwań i utrzymała limity ustalone w zeszłym roku. Niestety prezes Aramco, ujawnia, że to nie jedyny problem, jaki dotyka branżę.

ceny paliwa
fot. pixabay

Ludzie chcą latać, a to oznacza jeszcze większe zużycie paliwa i dalszy wzrost cen na świecie

Małe wolne moce produkcyjne w kwestii produkcji paliwa, to nie jedyny problem branży energetycznej. Lotnictwo znów nabiera tempa, co przekłada się na większe zużycie paliwa odrzutowego. Dlatego nie będzie tańszej benzyny ani diesla, bo nie ma już możliwości na większą produkcję paliwa.

Prezes Aramco ostrożnie zasugerował, czego musimy się spodziewać i nie ma złudzeń. Będziemy obserwować dalszy wzrost cen paliwa. Wszyscy zapłacą więcej, zarówno przedsiębiorcy, jak i zwykli kierowcy. To wszystko przełoży się na wyższy poziom inflacji niż ten, jakiego oczekiwano.

Rolnictwo zwiększyło moce produkcyjne, bo przez konflikt na Ukrainie eksport zbóż znacząco spadł. Kraje, które do tej pory korzystał ze zbiorów zboża na Ukrainie i w Rosji stoją w obliczu ogromnych niedoborów. Cała Europa i Ameryka Północna próbuje rozwiązać problem w kwestii niedoborów i wysokich cen paliwa.

paliwo ceny paliw paliwa diesel benzyna vat
fot. pixabay

Wszyscy zmierzamy w stronę podwyżek paliwa, braku nowych samochodów i problemów z częściami

Prezes Aramco w rozmowie z Reuters powiedział, że przejście na transport o zerowej emisji byłoby jakimś rozwiązaniem. Wszystko jednak odbywa się bez ustalonych zasad. Kraje starają się forsować różne programy, zamiast współpracować pomimo tego, że koszt cennego paliwa, jakim jest diesel, stale rośnie.

Według niego brak nowych inwestycji w sektorze paliwowym nie przyniesie korzystnych zmian cenowych przy dystrybutorach. Aramco nie może zwiększać produkcji szybciej, niż wcześniej uzgodniono, z tego powodu i innych czynników, które nie skupiają się na produkcji ropy.
To nie brzmi dobrze, biorąc pod uwagę, że Saudi Arabian Oil Company to największy producent ropy na świecie. Jest wart więcej niż Apple.

Staje się jasne, że współpracy wszystkich krajów rozwiniętych, świat zmierza w stronę scenariusza, który nie stanowi bazy do happy endu. Kierowcy muszą się liczyć, że samochód nie będzie im już służył do przejażdżek dla przyjemności, czy na dojazdy do pracy.

Te zmiany już zachodzą. Niemcy wprowadzają tani bilet, aby kierowcy zaczęli oszczędzać paliwa i mogli taniej podróżować. Kupno nowego samochodu już jest skomplikowane, a Kia zaczęła zwracać klientom pieniądze za zamówione samochody. Te, które są dostępne, są drogie, paliwa też i nie możemy liczyć, że to się zmieni.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News