PILNE! Amerykańska NHTSA zbada 30 mln samochodów. Chodzi o poduszki powietrzne Takata i Joyson

PILNE! Amerykańska NHTSA zbada 30 mln samochodów. Chodzi o poduszki powietrzne Takata i Joyson

nhtsa-30-millionow takata-airbags

Podaj dalej

Jak informuje AutomotiveNews, amerykańscy śledczy ds. bezpieczeństwa samochodowego NHTSA ruszyli ze śledztwem w sprawie wadliwych nadmuchiwaczy poduszek powietrznych Takata. Badania obejmują aż 30 milionów samochodów, które powstały w latach 2001-2019 r.

Takata zbakrutowała a sprawa wadliwych poduszek ożywa na nowo

Wśród producentów objętych dochodzeniem pod kątem potencjalnie wadliwych nadmuchiwaczy poduszek powietrznych są wielkie koncerny: Honda, Ford, Toyota, General Motors, Subaru, Tesla, Ferrari, Nissan, Mazda, Daimler, BMW, Chrysler (obecnie część Stellantis), Porsche, Jaguar Land Rover (własność Tata Motors) oraz inni.

Sprawę ujawnił Reuters, który dotarł do dokumentu o toczącym się śledztwie w niedzielę. Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego uruchomiła w piątek analizę inżynieryjną dotyczącą około 30 milionów samochodów z lat modelowych 2001-2019. Producenci samochodów już wiedzą o śledztwie.

Niestety w niedzielę albo odmówili komentarza przed oficjalnym publicznym ogłoszeniem, albo nie zareagowali na prośby o komentarz. Śledczy NHTSA również odmówili komentarza.

airbag takata joyson
Foto: Joyson

Co jest nie tak z tymi samochodami?

Amerykańska NHTSA zbada samochody, które posiadały poduszki powietrzne podczas produkcji, a także nadmuchiwacze, które były używane w poprzednich wycofaniach Takaty, co jest co zaskakujące.

W ciągu ostatnich 10 lat ponad 67 milionów nadmuchiwaczy poduszek powietrznych Takata zostało wycofanych w USA a ponad 100 milionów na całym świecie. To największa akcja w historii przeprowadzona w ramach bezpieczeństwa samochodowego.
Zdarzały się przypadki kiedy nadmuchiwacze wystrzeliwały fragmenty metalu śmiertelne raniąc ofiary.

Na całym świecie odnotowano co najmniej 28 zgonów ( w tym 19 w USA) z powodu wadliwych nadmuchiwaczy poduszek powietrznych Takata. Ponad 400 osób odniosło obrażenia.

W rezultacie firma zbankrutowała i sprzedała swoje aktywa firmie Key Safety Systems. Obecnie jest ona częścią chińskiej firmy Joyson Safety Systems.

Obecna analiza samochodów może finalnie doprowadzić do wycofania wszystkich samochodów w związku z bezpieczeństwem. Istnieje również prawdopodobieństwo, że sprawa skończy się  bez konieczności podejmowania działań ze strony producentów samochodów.

W ramach kontroli poduszek firmy Takata, niemiecki producent Audi podejmował interwencję już w sierpniu. Wycofał wówczas do serwisów modele z roczników 2000 i 2001.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News