Opracowano świetne innowacyjne rozwiązanie dla niezwykle ważnej części twojego samochodu. Producent marki premium już złożył zamówienie

Opracowano świetne innowacyjne rozwiązanie dla niezwykle ważnej części twojego samochodu. Producent marki premium już złożył zamówienie

zawieszenie-samochodu- freepik jpg

Podaj dalej

Część eksploatacyjna samochodu, jaką jest zawieszenie, wykonuje codziennie ogromnie ciężką pracę. Nie tylko dźwiga kilka ton stali, ale nieźle dostaje w kość, gdy samochód pokonuje nierówności na drogach. Na dodatek musi zadbać o odpowiedni komfort podróżowania. Do tej pory, ten cud inżynierii wykonywano ze stali, ale to się zmieni.

Niemcy znaleźli nowe niesamowicie lekkie i trwałe rozwiązanie, dla zawieszenia samochodu

Niemiecki Rheinmetall opracował innowacyjne zastępstwo dla newralgicznej części zawieszenia samochodu. Jak informuje TheDrive zamiast stalowych sprężyn śrubowych, zawieszenie można oprzeć na lżejszej sprężynie wykonanej z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknami.

Dostawca już opracował i przetestował prototyp nowej rewolucyjnej części zawieszenia i stwierdził, że ma znacznie więcej zalet niż wykonana ze stali. Co ma potwierdzać pierwsze zamówienie „producenta marki premium”. To, że Rheinmetall wynalazł sprężynę, która jest do 75% lżejsza, niż konwencjonalna spowodowało, że znalazła już zastosowanie w nowym koncepcyjnym Mercedesie Vision EQXX.

nowe sprezyny zawieszenia do samochodu z ftp
YouTube

Plastikowe sprężyny zawieszenia mogą zawojować przemysł samochodowy?

Materiał, z którego Rheinmetall wykonał lekkie sprężyny, jest już znane. Tworzywo sztuczne wzmocnione włóknami (FRP) pojawił się już wcześniej w konstrukcjach zawieszenia samochodów.
Corvette od lat używają resorów piórowych FRP, a Audi pracowało nad tym tematem już w 2014 roku. Dziś po raz pierwszy można zobaczyć lekkie podwozie z włókna szklanego pochodzące z Rheinmetall, unikalne na skalę światową. Już wkrótce może ona zastąpić konwencjonalną stalową sprężynę śrubową w samochodach produkcyjnych różnych marek.

Rheinmetall twierdzi, że lżejsze sprężyny FRP pozwalają na większą różnorodność konstrukcji. Materiał, z jakiego je wykonano ma ponadto wysokie właściwości tłumiące, co pomoże zmniejszyć hałas i wibracje. Prawdziwym hitem jest to, że nie rdzewieją, jak te ze stali.

Mówi się, że sprężyny od Rheinmetall przeszły szeroko zakrojone testy i spotkały się z uznaniem i akceptacją producenta samochodów, który planuje je wykorzystać w prokukcji samochodów. Nie wiadomo jeszcze, kiedy będziemy mogli zobaczyć tę innowacyjną technologię w nowych samochodach. Zakładając, że Ziemia potrzebuje lżejszych pojazdów, a stalowe części ważą swoje, to redukcja wagi sprężyn o 75% to jakby jeździć na jednej, a nie na czterech sprężynach. Wstępną prezentację tego rozwiązania możesz obejrzeć tutaj.
źródło: Jalopnik

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News