Odkryto masowe usterki w modelach koncernu Volkswagena. Doszło już do kilkunastu przypadków uszkodzeń

Odkryto masowe usterki w modelach koncernu Volkswagena. Doszło już do kilkunastu przypadków uszkodzeń

usterka w modelach koncernu volkswagena skoda octavia

Podaj dalej

Akcje serwisowe zdarzają się dziś wielu producentom samochodów łącznie z koncernem Volkswagena, który jest największym producentem samochodów w Europie. Tym razem problem jest poważny, ponieważ doszło już do 16 przypadków uszkodzeń.

40 000 samochodów koncernu Volkswagena z usterką powodującą pożar w komorze silnika

Jak informuje portal Polski Obserwator w Niemczech, odkryto masowe usterki w samochodach koncernu Volkswagena. Problem jest poważny i dotyczy 40 000 samochodów.

Niebezpieczna usterka wycofuje z rynku modele od Volkswagena, Audi, Skody i Seata. Ze względu na wadę powstałą podczas montażu, trafią do serwisów.

Jak czytamy w ostrzeżeniu, jakie wystosował Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA):

„Niedostateczne zamocowanie osłony konstrukcji silnika może doprowadzić do kontaktu z gorącymi częściami i spowodować pożar”

Do tej pory odnotowano 16 przypadków uszkodzeń w samochodach wyprodukowanych w latach 2020-2022.

Akcja serwisowa dotyczy następujących modeli: VW Golf, Passat, Tiguan, T-Roc, Arteon, Audi Q3, Audi TT, Skoda Octavia, Skoda Superb, Skoda Kodiaq, Cupra Ateca , Cupra Formentor, Seat Leon, Seat Tarraco.

Niemieckie KBA zaznacza jednak, że nie ma jeszcze dokładnej listy modeli. Ostatnie modele, których dotyczy usterka, zjechały z linii montażowej na początku lutego tego roku.

Usterka w modelach koncernu Volkswagena

Wycofaniem objęto również samochody hybrydowe

Do serwisów trafi również 26 000 modeli hybrydowych z Grupy VW tj. Golf , Tiguan , Passat i Arteon wyprodukowanych w latach 2019-2022. Wadliwy bezpiecznik akumulatora może zwiększyć ryzyko porażenia prądem i pożaru w przypadku zwarcia.

W związku z tym właścicieli wadliwych samochodów czekają dwie wizyty w serwisie. Podczas pierwszej mechanicy zajmą się usunięciem starego komponentu. Montaż nowej, bardziej stabilnej osłony odbędzie się podczas drugiej wizyty.

Dzieje się tak dlatego, że jak informuje ADAC, część zamienna nie jest jeszcze dostępna. Obie wizyty w serwisie są całkowicie bezpłatne.

ADAC zaleca poważne potraktowanie wycofania i jak najszybsze udanie się do warsztatów. Mała wskazówka dla doświadczonych mechaników-amatorów jest taka, że zdjęcie pokrywy silnika, czyli odciągnięcie jej do góry, jest stosunkowo łatwe i szybkie. Dzięki temu przynajmniej na razie, unika się ryzyka pożaru.

W związku z wycofaniem zaleca się jednak wizytę w salonie partnerskim Volkswagena. Daje to gwarancję poprawnego wykonania pracy i sprawdzenia, czy problem nie powróci.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News