M-Sport Poland pokazało jak buduje nowy samochód rajdowy. Zobacz jak powstaje Ford Fiesta Rally3 [WIDEO]

M-Sport Poland pokazało jak buduje nowy samochód rajdowy. Zobacz jak powstaje Ford Fiesta Rally3 [WIDEO]

polska firma buduje samochód rajdowy WRC

Podaj dalej

Promotor Rajdowych Mistrzostw Świata udostępnił na swoim kanale YouTube wideo, na którym pokazuje, jak polska firma M-Sport Poland buduje nowy samochód rajdowy. Ford Fiesta Rally3 to pierwszy model J-WRC, który oferuje napęd na cztery koła, a co za tym idzie lepsze osiągi.

Pokazali, jak budują Forda Fiestę Rally3. Samochód od M-Sport wystąpi w klasie Junior WRC

Jak zobaczysz na nagraniu, Seb Scott przygląda się temu, jak powstaje rajdowe cacko od M-Sport Poland, czyli Ford Fiesta Rally3. Samochód ma się pojawić na Mistrzostwach Junior WRC 2022, a ponadto będzie dostępny dla innych klientów M-Sport jeżdżących w rajdach.

Na wideo zobaczysz, jak krok po kroku zbudowano rajdową Fiestę. Począwszy na przygotowaniu karoserii samochodu rajdowego, po amortyzatory rajdowe, silnik, wiązkę przewodów, części i malowanie nadwozia.

Budowa tego wyjątkowego samochodu wymaga sporo pracy specjalistów z M-Sport. Każdy egzemplarz składa się ręcznie od gołej skorupy. Klatka bezpieczeństwa jest wspawana w specjalny sposób. Wcześniej łata się szwy nadwozia, aby uzyskać dodatkową sztywność.

Na koniec samochód trafia do lakierni, gdzie maluje się go na biało i kontynuuje montaż elementów tj. silnik, zawieszenie i elektronika. Potem każdy samochód trafia na test, aby twórcy mieli pewność, że jest gotowy do rajdu.

jak zbudowali rajdowy samochód ford fiesta rally3

Napęd na 4 koła, moc 235 KM i 425 Nm momentu obrotowego

Początkowo silnik Fiesty miał generować jedynie 215 koni mechanicznych i 400 Nm, ale Światowa Rada Sportów Motorowych FIA zdecydowała się poluzować limity. To oznacza, że ​​samochody w przyszłorocznych mistrzostwach będą używać 31-milimetrowych zwężek na turbinie zamiast 30-milimetrowych ograniczników, z którymi były pierwotnie homologowane.

Kategoria Junior WRC to monomarkowa seria, dlatego wszyscy zawodnicy mogli skupić się na prezentowaniu swoich umiejętności, a nie mocy samochodu.

Zanosi się na to, że przyszłoroczne mistrzostwa będą niezwykle ekscytujące. Junior WRC otwiera nowy rozdział z napędem na cztery koła, większą mocą i większym momentem obrotowym. Ford Fiesta Rally3 zastąpi samochody Fiesta Rally4 z napędem na przednie koła, które pojawiły się na rynku od 2019 roku.

Kalendarz zawodów obejmuje Szwecję, Grecję, a także Chorwację, Portugalię i Estonię. Rejestracja jest już otwarta.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News