Nowa generacja Audi Q5 przyłapana na ulicach
Nowa trzecia generacja Q5 to bardzo ważny debiut dla marki premium z Ingolstadt. Model, który doczeka się jesiennej prezentacji, jest synonimem sukcesu producenta i najbardziej udanym SUV-em w portfolio producenta, gdzie zajmuje miejsce od ponad 15 lat. Jego pozycję wzmocni również wariant w nadwoziu Sportback.
To właśnie ten typ nadchodzącego Audi Q5 wyszpiegowano na ulicach. Testy publiczne oznaczają, że debiut uwzględni dwa typy nadwozia do wyboru. Pojazd, chociaż nadal w obfitym kamuflażu pozwala nieco odkryć, jeśli chodzi o zmiany w projekcie nadwozia.
Nie jest tajemnicą już, że wersja Sportback nie będzie się różnić, jeśli chodzi o projekt nadwozia z przodu. SUV otrzyma węższy zestaw reflektorów oraz szerszą osłonę chłodnicy, co mu nada bardziej charakterystyczny wygląd. To jedna sylwetka z pochylonym dachem z tyłu przypominająca coupe postawi go naprzeciw rywali tj. BMW X4, Porsche Macan czy Mercedes GLC Coupe.
Uwagę przykuwa podwójny układ wydechowy SUV-a
Samochód uchwycony na zdjęciach szpiegowskich redakcji AutoExpress nie ma jak wcześniej widywane prototypy pojedynczego wyjścia układu wydechowego. Bardzo dobrze natomiast widać, że prototyp wyposażono w podwójny układ wydechowy.
Wewnątrz nowego Q5 Sportback należy oczekiwać najnowszych technologii zaczerpniętych z elektrycznego brata Q5, jakim jest Q6 e-tron. W praktyce oznacza to nowy 11,9-calowy wyświetlacz kierowcy, 14,5-calowy główny ekran dowodzenia mediami i sterowania pojazdem, czy nowy wyświetlacz przezierny HUD. Czy pojawi się w opcjach także ekran dla pasażera z przodu? Tego nie wiemy. Jeśli tak się stanie, to na pewno w topowych wersjach Audi Q5 Sportback trzeciej generacji.
Nowe Q5 powstało na wysoce ulepszonej wersji architektury MLB evo firmy, czyli PPC (Premium Platform Combustion). W oznacza, że Q5 zaraz po A5 będzie drugim modelem producenta, który skorzysta z tego rozwiązania.
Jeśli chodzi o gamę układów napędowych, to należy oczekiwać, że będzie podobna do tej, jaką oferuje najnowsze Audi A5. W związku z tym będzie można wybierać pomiędzy dieslem o mocy 204 KM z nowym układem MHEV plus opartym na 48-woltowej instalacji elektrycznej, a benzyną o mocy 150 KM lub 204 KM.
Dla wymagających z pewnością najlepszą opcją będzie mocniejsze SQ5 Sportback, które pojawi się prawdopodobnie z tym samym silnikiem, który posiada S5 – 362-konnym 3.0-litrowym silnikiem benzynowym V6. Na podstawowe warianty Q5 i Q5 Sportback w salonach trzeba będzie poczekać do przyszłego roku. Szacuje się, że ceny będą zaczynać się od około 250 000 zł za SUV-a i 266 000 zł za Sportbacka.
W końcowej fazie jest także odnowiona wersja modelu Audi Q3. Model pozbył się już grubego kamuflażu. Więcej o nim przeczytasz TUTAJ.