Kierowcy wymyślili specjalny trik, by tankować więcej paliwa. Powodem ma być oszustwo w zawartości dystrybutorów

Kierowcy wymyślili specjalny trik, by tankować więcej paliwa. Powodem ma być oszustwo w zawartości dystrybutorów

tankowanie paliwa fuel hack

Podaj dalej

Ceny paliwa w Europie nie należą do najtańszych, a w niektórych krajach wciąż rosną. W tej sytuacji kierowcy szukają różnych sposobów by taniej tankować, zwłaszcza gdy nie mogą liczyć na żadne wakacyjne promocje. Prawdziwy „Fuel hack” opracowali Brytyjczycy. Twierdzą, że dzięki niemu sporo oszczędzają.

Pokazali „Fuel hack”, bo twierdzą, że paliwa są napowietrzane

Rosnące ceny paliwa skłaniają kierowców do poszukiwania różnych metod, by mniej wydawać na tankowanie. Niektórzy dopatrują się nawet nieuczciwych metod sprzedaży paliw, dzięki którym do baków trafia mniej paliwa, niż ilość, za jaką zapłacili.

Przyczyn tego stanu rzeczy upatrują w szybkim znikaniu paliw z baku. Jak pisze Express, jeden z kierowców twierdzi, że dystrybutory benzyny to czyste zdzierstwo. To dlatego, że tankują „napowietrzone” paliwo. Ta teza i rozwiązanie tego problemu w postaci triku wywołała zaciekłą debatę.

Twierdzenie kierowców, że „Fuel hack” pozwala zaoszczędzić sporą ilość paliw, podzieliło kierowców.

napowietrzenie paliwa fuel hack kierowcy
iStockphoto

Biała piana ma być dowodem na oszustwa w dystrybutorach

Hipoteza jaka się pojawiła wraz z rosnącymi cenami paliwa, skłoniła kierowców do wymyślania hacków jak ją pokonać. Wykorzystano do tego proste narzędzie w postaci lejka, a sam ten sposób uznano za „hakowanie paliwa”

Jak podkreślali kierowcy, powietrze w zatankowanej benzynie oznacza, że płacą za więcej niż rzeczywiście tankują.

„To prawie tak, jakbyś płacił za osiem galonów, ale dawał od sześciu do siedmiu. Widzisz tę białą pianę, jakby to była woda z kranu? To paliwo gazowane, co oznacza, że jeśli przepompujesz osiem galonów, prawdopodobnie dostaniesz sześć realistycznie, to nie jest powietrze, ale jest to stała ciecz. To jak potrząsanie puszką piwa i nalewanie piwa– cytuje wypowiedzi Express

Szybkim rozwiązaniem, na pozbycie się problemu, ważnym zwłaszcza dla silników diesla- ma być zastosowanie lejka. Staje się on prawdziwą bronią przeciwko rzekomemu “napowietrzaniu paliwa”. Pytanie czy taka rzecz w ogóle może mieć miejsce?

Zdania są podzielone. Niektórzy dopatrują się w tym ziarna prawdy i piszą: to wyjaśnia, dlaczego po zatankowaniu i nagłym odjeździe mam nagle mniej paliwa na wskaźniku”.

Jednak pojawiły się głosy przeciw teorii napowietrzania paliw przez stacje i wytłumaczyły to z perspektywy doświadczenia zawodowego:

„Kalibruję pompy paliwowe w ramach mojej pracy, to nieprawidłowa informacja”. Inny powiedział: „Technik serwisowy pomp paliwa. To nieprawda! Powietrze nie może utkwić w paliwie! Powietrze nie może przejść ze zbiornika do pompy z powodu ciśnienia. Miernik nie będzie działał z powietrzem”.

Używanie lejka nie zaszkodzi, ale raczej nie przełoży się to na ilość paliwa w baku, a tym samym na oszczędności w tankowaniu.

Specjalny bilet zamiast drogiego paliwa. Polacy go dostaną, by tanio podróżować?

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News