Kierowcy twierdzą, że paliwo E10 to „żart”. Tyle wydają na tankowanie po nowemu na stacjach

Kierowcy twierdzą, że paliwo E10 to „żart”. Tyle wydają na tankowanie po nowemu na stacjach

paliwo dystrybutor

Podaj dalej

Od 1 stycznia kierowcy mogą mieć ograniczony wybór, jeśli chodzi o paliwo na stacjach. To dlatego, że znika obowiązek oferowania kierowcom benzyny E5, jeśli w ofercie znajduje się bardziej ekologiczna E10. To dla polskich kierowców nowa sytuacja, z którą mogą się spotkać. Nie wiedzą, czy mogą je tankować i jakie ma to konsekwencje dla portfela.

To paliwo to jakiś żart – miało być tanio, a jest inaczej

Nowe paliwo E10, które może być od 1 stycznia jedynym, jakie kierowca znajdzie w dystrybutorach, różni się od znanej nam benzyny E5 zawartością bioetanolu. Nowa mieszanka jest już stosowana od ponad roku w Wielkiej Brytanii. Oprócz niej dostępna jest benzyna na miano super bezołowiowej odpowiednio droższa. E5 można zatankować na niektórych stacjach.

Brytyjscy kierowcy określają E10 „żartem”. To dlatego, że bardziej ekologiczna i ekonomiczna benzyna generuje jeden spory problem – z wydajnością. Odkąd obowiązkowo pojawiła się w dystrybutorach, kierowcy twierdzą, że „ zużywają zdecydowanie więcej paliwa”. Ponadto zauważyli “spadek mocy” po zmianie paliwa. W związku z tym poddają w wątpliwość korzyści z tankowania po nowemu.

„Jest drożej, bo nie przejedzie się takiego dystansu jak dotychczas, więc po co z niej korzystać” – piszą czytelnicy Express.uk.

paliwo e10
Pixabay

Tankował raz na dwa tygodnie, teraz tankuje raz w tygodniu

Od czasu obowiązywania nowego paliwa na stacjach benzynowych minęło ponad 12 miesięcy, więc brytyjscy kierowcy mają już doświadczenie w korzystaniu z nowej eko benzyny. W większości opinii, jakimi dzielą się w ankietach nie są z niej zadowoleni, a nawet zamierzają powrócić do droższej opcji.

Zauważają tendencję do częstszego tankowania, co niekoniecznie odpowiada obiecywanym oszczędnościom. Pokonanie tego samego dystansu na nowej benzynie, wymaga większych ilości paliwa w baku. W przypadku niektórych różnica wynosi 8 l na 100 km w jeździe autostradą. Wśród mechaników panują podobne nastroje, jak wśród niezadowolonych kierowców.

„Jako mechanik, gdyby ktoś powiedział, że tutaj jest galon benzyny z 5-procentowym udziałem etanolu, a tu ten z 10-procentową zawartością, który chcesz uruchomić w swoim silniku? Za każdym razem wybierałbym E5, ponieważ oczywiste jest, że jest lepsza do spalania” – cytuje Express.

To oznacza, że samochody kompatybilne z nową benzyną pomijając aspekty ważne dla środowiska, znacznie częściej odwiedzą dystrybutory generując koszty. To czy twój samochód można nim zatankować można sprawdzić tutaj. Wystarczy wybrać markę z listy.

Nie wszyscy kierowcy mają problem z wydajnością. Niektórzy czytelnicy Express nie dostrzegli problemu związanego z przejściem na nowe paliwo. Rozczarowani nadal mogą wybrać inną opcję, droższą benzynę E5, która nadal jest dostępna na niektórych stacjach.

NIE PRZEGAP

Od dziś na stacjach nowe paliwo! Tutaj za darmo sprawdzisz, czy możesz je tankować

Eksperci od jakości paliwa nie mają złudzeń. Tych 10 modeli, nie przetrwa zmian

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News