W motoryzacji zachodzą ważne zmiany, kierowcy mają do dyspozycji zupełnie nowe technologie i samochody z napędem elektrycznym. Prawdziwa rewolucja jednak dopiero nadciąga i nie obejmuje ona jedynie samochodów, ale także kierowców. Zwłaszcza tego, w jaki sposób będą z nich korzystać.
Czasy posiadania własnego samochodu odchodzą do lamusa
Transformacja, jaka dokonuje się na rynku samochodów, wiele zmienia w kwestii ich własności. Gdy nadejdzie kres samochodów spalinowych, może się okazać, że niewielu kierowców będzie samochód posiadać na własność.
Nie wynika to z braku pieniędzy na nowe, bardziej przyjazne środowisku samochody. Zmienia się bowiem mentalność kierowców. Duży udział w tej transformacji mają sami producenci pojazdów, za sprawą nowych ofert, jakimi już teraz dysponują. Za ich sprawą posiadanie auta staje się niemodne.
Jeszcze niedawno kierowcy przywiązywali się do swoich samochodów i wiązali się z nimi na lata. Zdarzało się, że pozostawały w rodzinie i woziły kolejne pokolenia. Dziś w świecie technologii cyfrowej, jazdy autonomicznej i elektrycznego napędu nie ma miejsca na przywiązanie do samochodu.

Kierowcy nie chcą już mieć własnych samochodów – to nie żart, to nowa rzeczywistość
Czasy, kiedy samochód należał wyłącznie do kogoś, odchodzą do lamusa. Kierowcy coraz częściej zamiast być właścicielami, stają się wyłącznie użytkownikami samochodów. Po części to skutek nowych i nowoczesnych programów leasingowych i ofert najmu długoterminowego. To za ich sprawą można jeździć nowym samochodem, wydając mniej. Kwestia posiadania samochodu na własność schodzi na drugi plan.
Niektórzy producenci oferują samochody w ramach subskrypcji. W ten sposób można jeździć nowym samochodem od Hyundaia. Nowa usługa subskrypcji nazywa się Evolve+ i jest dostępna dla modeli elektrycznych Kona Electric i Ioniq 5. W jej ramach można wypróbować samochód nawet przez miesiąc i sprawdzić, czy w ogóle lubi się jeździć elektrycznym samochodem. Usługą zarządza się za pomocą aplikacji o tej samej nazwie. Z jej pomocą dokonuje się rezerwacji i płatności. Kontakt z dealerem następuje jedynie przy odbiorze i dostawie samochodu do salonu.
Program Hyundaia różni się od oferty innych firm tym, że nie wymaga długoterminowego zaangażowania. Kierowcy mają możliwość anulowania subskrypcji w dowolnym momencie, albo jej przedłużania z miesiąca na miesiąc. Obecnie Evolve+ jest oferowany tylko w siedmiu amerykańskich miastach i u wybranych dealerów. W Polsce dostępny jest abonament na jeden z wybranych okresów: 12, 24 lub 36 miesięcy. Podobne oferty mają już inne marki. Czas, w którym samochód jest jedynie narzędziem użytkowania, zbliża się nieubłaganie.
NIE PRZEGAP
Kierowcy SUV-ów z nowym podatkiem. Chcieli większych samochodów, to niech więcej za nie płacą
Najgorszy rywal Dacii Sandero ma nową niższą cenę. Będzie królował na rynku Europy w 2023 roku