Elon Musk pęka z dumy. Nikt się nie podziewał, że Tesla Model Y pobije najnowsze BMW M4 [WIDEO]

Elon Musk pęka z dumy. Nikt się nie podziewał, że Tesla Model Y pobije najnowsze BMW M4 [WIDEO]

tesla model y test elon musk

Podaj dalej

Amerykański elektryk z fabryki, którą zarządza Elon Musk trafił na najtrudniejszy test, który bezlitośnie obnaża prawdę o tym, jak samochód poradzi sobie w codziennym życiu. Test łosia, bo o nim mowa niejednokrotnie dowiódł, że genialna dynamika na torze nie oznacza sukcesu gdy przyjdzie sobie poradzić z niebezpiecznymi manewrami.

Test łosia bezlitośnie ujawnia braki producentów i konstruktorów

Znany dziś wszystkim test łosia po raz pierwszy przeprowadziły szwedzkie magazyny motoryzacyjne, ale dziś przeprowadza się go na całym świecie. Ideą, tego sprawdzianu, jest symulowanie pojawienia się dużej przeszkody na drodze podczas jazdy z dużą prędkością.

Jak można się domyślić, przeglądając filmy z testów łosia, nie wszystkie samochody wypadają w nim zgodnie z oczekiwaniami producenta. W niektórych przypadkach udaje się wykryć niebezpieczne reakcje niektórych z nich. Na przykład tendencję do dachowania lub nieprzewidywalne zachowanie.

Za część z nich można winić opony ale to nie one są głównym winowajcą oblanych testów. Przekonał się o tym ostatnio producent BMW M4 Competition. Sportowe coupe przy 78 km/h, przy wyłączonych wszystkich systemach bezpieczeństwa, nie reagowało płynnie. Wykazało się nadmierną nadsterownością i było trudne w prowadzeniu. Jak wypadła w teście cięższa Tesla Model Y?

tesla model y test elon musk
YouTube km77

Elon Musk skonstruował bezpieczny samochód i pęka z dumy oglądając ten test

Test łosia Tesli Model Y przeprowadzony przez ekipę km77 ujawnił, że konstruktorzy sportowych samochodów mają spore braki do nadrobienia. Jak się okazuje elektryczna Tesla jest bardziej zwinna niż niemieckie sportowe coupe BMW M4.

Tesla Model Y jest cięższa i wyższa niż Model 3, który spisał się jak mistrz w teście łosia. W związku z tym zachodziła obawa jak sobie poradzi w przeprowadzonym przez Hiszpanów sprawdzianie.

Kierowcy stwierdzili, że Model Y jest „bardzo łatwym w obsłudze samochodem” co w takich sytuacjach jest komplementem dla tych, którzy zaprojektowali zawieszenie i skonfigurowali elektroniczną kontrolę stabilności w tym samochodzie.

Po wielokrotnych próbach hiszpańskim kierowcom udało się rozpocząć test z łosia przy prędkości ponad 80 km/h. Jak zobaczysz na poniższym wideo, dobry wynik osiągnęło dwóch kierowców, co oznacza, że ​​Elon Musk skonstruował samochód, który jest przewidywalny i łatwy do zrozumienia, niezależnie od tego, kto siedzi za kierownicą.

Tesla Model 3 i Ford Focus to samochody z największą prędkością wejściową w udanych testach łosia przeprowadzonych przez zespół km77. Najlepsza prędkość wejściowa Tesli Model Y, to 83 km/h podobnie jak w przypadku Modelu 3. Ten wynik robi wrażenie, zwłaszcza biorąc pod uwagę gabaryty i wagę obu modeli.

Metodologia testów sprawnościowych jest wszystkim znana, dlatego producenci samochodów mogą wziąć pod uwagę a raczej mieć pewność, że każdy nowy samochód jaki wprowadzają, przejdzie test z odpowiednią prędkością.

Fakt, że tak się nie dzieje a sportowy samochód taki jak BMW M4 Competition zalicza porażkę, jest co najmniej zaskakujący.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News