Diesel nie wszystko lubi, ale są rzeczy za które będzie cię szanował. Wystarczy kilka prostych zasad

Diesel nie wszystko lubi, ale są rzeczy za które będzie cię szanował. Wystarczy kilka prostych zasad

Podaj dalej

Silnik wysokoprężny został stworzony z myślą o pokonywaniu długich dystansów. Zwany poczciwie klekotem diesel uwielbia dalekie trasy, dlatego ważne jest żeby nie trzymać go pod kocem w stodole.

W związku z tym, że wielu kierowców posiada silnik wysokoprężny a nie wszyscy są przedstawicielami handlowymi, warto wiedzieć jak o niego dbać. Zapamiętaj te kilka zasad a odwdzięczy ci się bezawaryjnością.

Po pierwsze- dbaj o turbo

Diesel to mocarz ale do życia potrzebuje dobrego osprzętu i sprawnej turbosprężarki. O tę drugą powinieneś szczególnie zadbać.
Na poranny rozruch zostaw mu więc trochę czasu zanim ruszysz, a jak już to zrobisz pamiętaj, że hasło „diesel power” można stosować z wciśniętym pedałem gazu dopiero gdy temperatura jednostki podskoczy.
Gdy banda podjudzaczy będzie krzyczeć „Dej mu na zimnym!” oznacza to, że czas zmienić kolegów, bo zanim olej wkroczy na salony, musi się dobrze rozgrzać. Do tego czasu trzymaj obroty na poziomie 2 tysięcy. Sytuacja ta nie dotyczy wszystkich, którzy hajs mają za nic więc bez problemu wyłożą tysiączka albo dwa na naprawę.

Diesel

Diesel kontra znienawidzony DPF

Jazda w mieście a raczej w pewnych przypadkach czołganie się w korku na krótkich dystansach, nie stanowi dużego obciążenia silnika. W praktyce oznacza to, że często płaczemy oglądając cyferki spalania. Nie jest to również korzystne dla środowiska, bo takie sytuacje to nic innego jak generowanie szkodliwych spalin w większej ilości.

Zapobiegliwie więc producenci wykombinowali filtr cząstek stałych zwany DPF ale aby jego misja została spełniona, musisz się o to postarać. W związku z tym należy od czasu do czasu np. w weekend puścić diesla na wybieg. Sprint poza terenem zabudowanym będzie lekiem na żywotność DPF’a a co za tym idzie również zaworu EGR.

Audi A4 diesel

Jeździsz tylko wkoło płota? Co na to akumulator?

Jak już mówiliśmy silnik diesla potrzebuje wziąć co nieco na rozruch a więc wymaga dużej mocy rozruchowej. Nie będziesz miał z nią problemu jeżeli dużo jeździsz samochodem. Długie dystanse pozwalają porządnie doładować akumulator.

Co zrobić gdy poruszasz się nim tylko w mieście? Brak czasu na uzupełnienie zapasów prądu może się zemścić. Być może już wczoraj miałeś problemy z odpaleniem auta, bo niska temperatura i słaby akumulator zawsze rozłożą twojego klekota na łopatki.
Pamiętaj więc przed zimą sprawdzić tę magiczną skrzyneczkę, której nie będzie trzeba później reanimować.

silnik diesel

Diesel ma wymagania ale w zamian za troskę odwdzięczy się długą żywotnością. Kwestia czy jest to odpowiedni zakup jeżeli długie dystanse są Ci obce, to już osobny temat.

Na pewno te trzy złote zasady pomogą Ci cieszyć się nim dłużej.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News