Dacia Spring w ekstremalnym teście. Jeden konstrukcyjny szczegół zmienia wszystko [WIDEO]

Dacia Spring w ekstremalnym teście. Jeden konstrukcyjny szczegół zmienia wszystko [WIDEO]

dacia spring test łosia

Podaj dalej

Dacia Spring oferowana w Europie, a produkowana w Chinach, to dziś wydatek rzędu 80 000 złotych. To oznacza, że budżetowa marka musiała pójść nieco na skróty w konstrukcji samochodu. Jak sobie poradzi w teście bezpiecznej jazdy specjalistów od testów łosia?

Budżetowa marka doczekała się ekstremalnego testu pierwszego elektryka

Producent samochodów kryjący się pod szyldem Dacia stara się jak może by utrzymać niskie koszty produkcji. W założeniu marka ma oferować najtańsze, ale nie najgorsze samochody dla mniej zamożnych klientów. W Polsce jest niewątpliwie sprzedażowym hitem, biorąc pod uwagę, że kupuje się całkowicie nowy samochód w salonie za rozsądną cenę.

Biorąc jednak pod uwagę okoliczności, jakie generują niskie koszty produkcji, nie ma wątpliwości, że w kilku kwestiach daleko jej do konkurencji. W teście bezpiecznej jazdy w slalomie sprawdzono elektryczną Dacię Spring.

Kosztuje niewiele, patrząc na ofertę konkurencji, a klient w zamian dostaje całkiem kuszące wyposażenie. Standardowo oferuje gadżety w postaci 7-calowego ekranu dotykowego, kamerę cofania, klimatyzację manualną oraz akumulator o pojemności 27,4 kWh, który zasila montowany z przodu silnik elektryczny. W ramach oszczędności po uruchomieniu trybu ECO rozwija moc jedynie 31 koni mechanicznych. W ten sposób poprawia zasięg nawet o 10 procent.

Według danych producenta Dacia Spring przejedzie wówczas dystans do 230 kilometrów. Jak jeździ w teście łosia, będącym ekstremalnym sprawdzianem bezpieczeństwa?

dacia spring test łosia 2
YouTube km77

Dacia Spring z tanimi oponami kłania się w zakrętach

Elektryczna Dacia Spring posiada z tyłu belką skrętną i sprężyny śrubowe, a następnie z przodu pseudo konfigurację MacPhersona. To, co różni ją od konwencjonalnej konfiguracji MacPhersona, to dolny wahacz, który umożliwia producentowi wyciągnięcie stabilizatora w celu zmniejszenia masy i kosztów produkcji.

Ten szczegół sprawia, że jazda slalomem Daci Spring to żadna niespodzianka. Dodatkowo sytuację pogarszają bardzo tanie opony-Linglong Green-Max HP – 050s o wymiarach 165/70 na 14 cali.

Twórcy wyjątkowego kanału km77.com zauważyli, że aczkolwiek przechyły nadwozia są umiarkowane, to samochód „jest bardziej pochylony niż inne samochody w tym segmencie”.

Dacia Spring ukończyła test jazdy w slalomie w czasie 27,9 sekundy. To oznacza, że w stosunku do elektrycznych rywali tj.: BMW iX, Mercedes EQS i Cupra Born jest wolniejsza.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News