Cupra Formentor VZ pędzi po niemieckiej autostradzie. Adrenalina jak w rozpędzonej lodówce [WIDEO]

Cupra Formentor VZ pędzi po niemieckiej autostradzie. Adrenalina jak w rozpędzonej lodówce [WIDEO]

Cupra Formentor

Podaj dalej

Cupra, to marka Seata, która oferuje samochody z pazurem, choć złośliwcy twierdzą, że to ekscytujące modele dla pracowników fizycznych. Jednym z nich jest Formentor. To sportowy crossover zbudowany na platformie MQB Evo grupy VW. Co potrafi dzisiejszy Leon z bardziej wyszukanym nadwoziem i podniesionym prześwitem?

Cupra Formentor, sportowy high-rider trafia na test prędkości

Dziś już nie kupisz takiego samochodu z logo SEAT-a, ponieważ Formentor sygnuje swoim logo Cupra. Sportowy high-rider jest oferowany z kilkoma wersjami jednostek napędowych. Są tu zarówno małe silniki jak np. 1,5-litrowa benzyna, jak i 2,0-litrowy benzynowy TSI czy 2,0-litrowy diesel.

W ofercie silników pojawiła się również mała hybryda typu plug-in i najbardziej ekscytująca turbodoładowana 2,5-litrówka. W razie, gdybyś nie wiedział, ten ostatni zbudowało Audi Sport i znajdziesz go w uwielbianych RS3 i RS Q3.

Silnik o pojemności 2l generuje moc 310 KM. To dokładnie o 80 KM mniej, niż najmocniejsza wersja z wyższej półki, która generuje 390 KM i moment obrotowy 480 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5-cylindrówce 4,2 sekundy, a jego maksymalna prędkość wynosi 250 km/h.

Cupra test speed

Brzmi jak lodówka, ale pompuje sporą dawkę adrenaliny

Na poniższe wideo nie trafiła najmocniejsza wersja, chociaż idzie się nabrać, gdyby nie dźwięk rodem z agregatu lodówki. Zobaczysz jak Formentor VZ z 2,0-litrowym 4-cylindrowym silnikiem o mocy 310 KM i momencie obrotowym 400 Nm, współpracując z siedmiobiegową DSG.

Napęd na cztery koła 4Drive pozwala na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,9 sekundy oraz V-max identyczną jak w wersji o mocy 390 KM.
Być może nie gra tak pięknie, jak 5-cylindrowiec, ale i tak serwuje sporą dawkę adrenaliny. Jazda z prędkością maksymalną po niemieckiej autostradzie to wystarczająca atrakcja, z której ucieszyłby się nie tylko znudzony starym dieslem pracownik fizyczny. Nie wierzysz? Sam zobacz.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News