Cupra Born walczy w teście łosia- czyli dużo designu i zarzucania bokiem [WIDEO]

Cupra Born walczy w teście łosia- czyli dużo designu i zarzucania bokiem [WIDEO]

cupra born w teście łosia

Podaj dalej

Niedawno powstała hiszpańska marka Cupra ma w swojej gamie pierwszego elektryka. Konstrukcyjnie nawiązuje do samochodu elektrycznego Volkswagena- ID.3, ale nadrabia dużo ciekawszym wyglądem. Jak się prowadzi? To sprawdzili specjaliści od tego typu zadań- km77 udostępniając nagranie z testu samochodu.

Cupra Born w teście łosia- jak sobie poradzi pierwszy elektryk marki?

Elektryczna Cupra Born dysponuje mocą 204 elektrycznych koni mechanicznych, które generuje akumulator o mocy 58 kWh. Egzemplarz biorący udział w teście, to nie jedyna dostępna konfiguracja, bo producent oferuje w sumie trzy różne opcje akumulatorów.

Model zbudowany na platformie MEB waży 1736 kg, a rozstaw osi wynosi 276,6 cm. Aby pokonać test i zdobyć podium, samochód musi pokonać slalom bez problemów z prędkością 77 km/h. W teście bezpieczeństwa ważnym kryterium są opony, które odgrywają istotną rolę, jeśli chodzi o przyczepność. Testowanego bliźniaka ID.3 wyposażono w opony Bridgestone Turanza Eco Enliten 215/45 R20. Czy to był dobry wybór?

test łosia cupra born

Sportowy charakter to za mało, by dorównać koreańskim elektrykom

Ekipa hiszpańskiego kanału km77 sprawdziła, jak sobie poradzi Cupra Born w teście na przyczepność. Samochód o niewielkich gabarytach trochę nas rozczarował, gdy zaprezentował swoje skłonności do zarzucania bokiem.

Wbrew pozorom utrzymanie Cupry pomiędzy przeszkodami nie było łatwe i w niczym nie przypominało koreańskiego rywala od Kia -EV6, której rozstaw osi wynosi 2,9 m. Hiszpański temperament i niemiecka precyzja zostaje daleko w tyle.

Jak wypada w teście Cupra Born, zobaczysz poniżej. Dla porównania warto pamiętać, że Kia EV6 jest podsterowna dopiero przy prędkości powyżej 81 km/h.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News