Citroen wycofał reklamę modelu C4. Wszystko przez jeden drobny szczegół [WIDEO]

Citroen wycofał reklamę modelu C4. Wszystko przez jeden drobny szczegół [WIDEO]

citroen reklama c4

Podaj dalej

Jak ważny jest dobrze przygotowany dział marketingu, przekonał się Citroen, który reklamując swój model C4, nie wziął pod uwagę bardzo ważnej rzeczy. Chodzi o różnorodność kulturową klientów, do których trafi reklama samochodu. Wystarczył jeden drobny szczegół, by wycofał reklamę.

Kontrowersje wokół reklamy modelu C4 sprawiły, że Citroen wycofał go ze swoich mediów

Do udziału w produkcji reklamy, jaka pojawiła się na początku grudnia, Citroën zaprosił gwiazdę pop Amr Diab. Jak zobaczysz na nagraniu poniżej , jest właścicielem najnowszego modelu C4 i to jego oczami widzowie odbierają pozytywne wrażenia z funkcji, jakie oferuje francuski samochód wyprodukowany na rynek egipski.

Problemy zaczynają się od momentu, kiedy Diab korzysta z funkcji samochodu, jaką jest kamera w lusterku, by zrobić zdjęcie. Być może problemów dałoby się uniknąć, gdyby nie fakt, że chodzi o zdjęcie kobiety.

Gwiazda pop na wideo jedzie bowiem przez miasto i trafia na piękną kobietę, która fascynuje go tak bardzo, że robi jej zdjęcie aparatem w lusterku wstecznym. Za ten fakt Amr Diab musiał przepraszać, bo takie zachowanie oznacza kłopoty z egipskim prawem. Sam producent również to zrobił.

W Egipcie zrobienie zdjęcia obcej kobiecie wymaga jej zgody, w przeciwnym razie takie zachowanie traktowane jest jak molestowanie seksualne. Ta reklama właśnie przedstawia takie zachowanie, w związku z tym producent finalnie ją usunął.

citroen reklama modelu c4

Zawinił dział marketingu producenta

Film reklamowy sprawił, że w mediach społecznościowych zawrzało, a producenta skrytykowano za brak wyczucia smaku w kontekście sławnego #metoo. W rezultacie Citroen nie miał innego wyjścia jak ją usunąć i przeprosić.

„Citroën dba o wszystkie społeczności w krajach, w których prowadzimy działalność, i nie tolerujemy żadnych form nękania” – mówi producent samochodów. „Głęboko żałujemy i rozumiemy negatywną interpretację tej części tego filmu. Wraz z naszym partnerem biznesowym w Egipcie podjęliśmy decyzję o wycofaniu tej reklamy ze wszystkich kanałów Citroëna i szczerze przepraszamy wszystkie urażone społeczności przez ten film”.

Wobec kontrowersji producent wycofał reklamę Citroena C4. Wygląda na to, że dział marketingu nie zadbał wystarczająco o dostosowanie jej do wymogów rynku egipskiego. To nie pierwszy raz, kiedy producent samochodów musi wycofać swój materiał marketingowy, bo jego treści uznaje się za obraźliwe.

Dlatego zarówno producenci samochodów, jak i ich działy PR powinni bardziej się przykładać, gdy pracują nad takim materiałem, który trafia na zagraniczne rynki.

zobacz

Stary Citroen Xantia w teście łosia. To trzeba zobaczyć! [WIDEO]

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News