Czy mistrz prostej, jakim bez wątpienia jest Audi RS Q8, poradzi sobie w terenie z pięć razy tańszą Dacią Logan? Dziennikarze z CarWow postanowili to sprawdzić. Zestawienie przeciwko sobie tak skrajnie różnych pod względem osiągów i wykonania samochodów to gratka dla fanów motoryzacji, którzy po cichu już kibicują potędze napędu quattro. Czy mogą być pewni wyniku?
Audi RS Q8 rywalizuje ze skromną Dacią Duster
Audi RS Q8 jest stworzone do sprintów po torze Nurburgring, ale nie widzieliśmy do tej pory, jak radzi sobie w wyścigach poza asfaltem. Patrząc na budżetowego rywala, Dacię Duster, który jest skromnym rodzinnym SUV-em jesteś zapewne strasznie ciekawy, jak sobie poradzi z mocnym rywalem. Czy w walce o przyczepność poradzi sobie lepiej niż ciężki SUV z Ingolstadt? Spójrzmy na liczby.
Audi RS Q8 waży 2390 kg i napędza je 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbo. Moc 591 KM i 590 Nm pozwala na rozpędzenie SUV-a i pokonanie pętli Nurburgring w czasie 7,42 sekundy. Dlatego jest numerem jeden wśród seryjnych SUV-ów i rekordzistów toru.
CarWow przeciwko niemu wystawił skromnego rywala, jakim jest budżetowy samochód rumuńskiej marki Dacia. Gdy patrzeć na osiągi Dustera w porównaniu do RS Q8 to nie jazda, a spacer pieszo.

Rodzinny SUV marki Dacia waży 1405 kg, a napędza go 1,5-litrowy turbodiesel o mocy 115 KM i 260 Nm. To rozsądna cenowo propozycja z dołączanym napędem na cztery koła. Nie dziwi fakt, że często zobaczysz ją na drogach, przecież to idealne i tanie rozwiązanie na transport dla rodzin.
Czy osiągi na asfalcie króla Nurburgring wystarczą mu, by pokonać w wyścigu offrad skromną rodzinną Dacie? Moc oszałamiającego osiągami silnika trafia na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowego automatu. Napęd quattro to super broń przydatna w terenie, ale Dacia Duster jak zobaczysz, ma kilka asów w kieszeni.
Gdyby wyścig odbywał się na asfalcie, byłbyś już pewny zwycięzcy, ale kto jest mistrzem wertepów? Sprawdź, bo takich zmagań jeszcze nie widziałeś.