BMW X8 na Nürburgring. Jeden prototyp tych testów nie przeżył [WIDEO]

BMW X8 na Nürburgring. Jeden prototyp tych testów nie przeżył [WIDEO]

BMW X8 Nurburgring

Podaj dalej

W 2017 roku pojawiły się pierwsze plotki o tym, że największy SUV BMW, zyska sportowego brata X8. Wtedy na targach we Frankfurcie, po raz pierwszy producent pokazał prototyp Concept X7 iPerformance. Jak się okazuje wszyscy się mylili, bo X8 to kompletnie inna bajka.

Zaskoczyli wszystkich i stworzyli swojego pierwszego BMW X8 M SUV-a

BMW zamiast tworzyć kolejnego, niezgrabnie wyglądającego SUV-a, poszło na całość. Technicznie rzecz biorąc X8 to całkowicie nowy model, zbudowany od podstaw.
Każda wersja układu napędowego nadchodzącego X8, będzie miała podpis inżynierów M i w tym dwie będą posiadac silnik V8.
Podstawowym X8, ma być X8 M45e, wykorzystujący tę samą wersję hybrydy plug-in, którą można znaleźć w X5 45e.

W przyszłości BMW X8 M50i, X8 M i X8 M iPerformance będą korzystać ze sprawdzonego silnika V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Najbardziej wypasiona wersja otrzyma dodatkowo, silnik elektryczny o mocy 200 koni mechanicznych. Tym samym łącznie ma generować około 750 koni mechanicznych.

Nowe X8 będzie rywalizować z luksusowymi SUV-ami, takimi jak Mercedes- AMG G 63 czy Lamborghini Urus.
Na razie model jest w fazie testów, co nie umknęło obiektywom fotografów-szpiegów na Nurburgring. BMW testowało tam, w zeszłym tygodniu dwa prototypy modelu X8.

Po raz pierwszy w fazie rozwoju modeli BMW, jeden z nich się zepsuł. Co gorsza żaden z nich nie był w stanie pokonać więcej niż dwóch, trzech okrążeń Green Hell zanim nie ostygł.
To kolejna wskazówka, iż powinniśmy spodziewać się specjalnego samochodu zamiast kolejnej pochodnej SUV-a istniejącego modelu X7.

Prototyp na poniższym filmie ma naklejkę „ Hybrid Test Vehicle ”, co potwierdza, X8 będzie miał pod maską duże V8, wspomagane przez jeden lub więcej silników elektrycznych. To uczyni go najpotężniejszym samochodem BMW, jaki kiedykolwiek wszedł do produkcji.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News