Autopilot Tesli zakazany w Europie? Jedna z kluczowych funkcji trafiła pod lupę urzędników

Autopilot Tesli zakazany w Europie? Jedna z kluczowych funkcji trafiła pod lupę urzędników

system fsd i autopilot tesli zakazane w europie

Podaj dalej

Nowoczesny system Tesli stał się przedmiotem kontroli niemieckiego urzędu transportowego (KBA). Według publikacji Sterna dochodzenie zainicjowały działania amerykańskiego NHTSA, które obejmuje m.in. sprawdzenie, czy niedopracowane oprogramowanie FSD Beta powinno trafić do kierowców, zamiast do zawodowych testerów.

Automatyczny manewr Tesli może zadecydować o zakazie korzystania z Autopilota

Po doniesieniach o tym, że NHTSA pracuje nad tym by zabronić Tesli testowania oprogramowania do półautonomicznej jazdy zwykłym kierowcom, teraz niemieckie KBA przygląda się autopilotowi.

Niemiecki Federalny Urząd Transportu (Kraftfahrt-Bundesamt, w skrócie KBA) podobno poddaje kontroli konkretną funkcję Autopilota- automatyczną zmianę pasa ruchu. Ta bardzo ważna instytucja zastanawia się, czy dopuścić europejskich kierowców do korzystania z Autopilota.

Półautomatyczny system jest przedmiotem dochodzenia wszczętego przez amerykańską Narodową Administrację Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego ( NHTSA), która bada wersję beta Tesli Full Self-Driving (FSD). Powodem takiej sytuacji jest fakt, że jest to wersja testowa, do której mają dostęp zwykli, nieprzeszkoleni kierowcy. Wielu z nich podczas testów wpada w mniejsze bądź większe tarapaty.

Powód, dla którego niemieckie KBA bada Autopilota i funkcję automatycznej zmiany pasa ruchu, nie jest znany. Taką funkcję oferują inni producenci samochodów tj. Mercedes, Porsche i Volvo. W każdej marce samochód może samodzielnie zmienić pas ruchu tylko po uprzednim zainicjowaniu manewru przez kierowcę. Samochód musi mieć wówczas włączony adaptacyjny tempomat. W Tesli taki manewr jest możliwy, gdy w samochodzie jest włączony Autopilot.

FSD Tesli zakazany w Europie

Decyzje niemieckiego KBA mają wpływ na kierowców w całej Europie

Według publikacji Sterna, niemieckie KBA współpracuje w sprawie funkcji Autopilota z Teslą i holenderskim urzędem rejestracji pojazdów (RDW). To oznacza, że dochodzenie niemieckich urzędników, może mieć wpływ na zakaz korzystania z oprogramowania do półautonomicznej jazdy Tesli w całej Europie.

W rezultacie plany Tesli, by oferować FSD Beta Europejczykom mogą nie wypalić. To wielce prawdopodobne, że w pierwszej kolejności system trafi na chińskie drogi.

Nagrywali wideo, by udowodnić, jak rewelacyjny jest FSD Beta Tesli. Tego jednak nie przewidzieli [WIDEO]

 

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News