Lubiany tor

Lubiany tor

Podaj dalej

Marcin Jaros już w najbliższy weekend wystartuje w kolejnej rundzie Porsche Platinum GT3 Cup Challenge Central Europe. Tym razem zawodnik RTG Logisitics będzie rywalizował na Slovakia Ringu, który bardzo dobrze zna i lubi, zwłaszcza że podczas jazdy w innych seriach Marcin stawał już na tym obiekcie na podium.

Nitkę toru pod Bratysławą zna większość zawodników, gdyż jest ona stałym elementem zarówno Porsche Platinum GT3 CCCE, a ponadto będzie to już druga w tym roku wizyta pucharu na tym obiekcie. Slovakia Ring charakteryzuje się bardzo szybkimi zakrętami, więc niezwykle ważna jest koncentracja, która pozwoli na optymalne wyczucie samochodu przy prędkościach znacznie przekraczających 200 km/h godzinę.

Słowacki tor jest stosunkowo nowy, gdyż został otwarty w 2010 roku, jednak od razu jednak zadomowił się w kalendarzach międzynarodowych serii wyścigowych. Do tej pory goszczono na nim m.in. Mistrzostwa Świata Samochodów Turystycznych, czy też Mistrzostwa Świata GT1. Pętla ma prawie 6 km długości i składa się z 14 zakrętów. Tor został wybudowany tak, żeby kibice mogli widzieć praktycznie cały obiekt z trybun. Rekordzistą obiektu jest Sam Bird, który w 2012 roku bolidem Renault Dallara FR35/12 wykręcił 1:41:600 min.

 Weekend na Slovakia Ringu rozpocznie się już w piątek, kiedy to o godzinie 12:45 odbędzie się wolny trening. O godz. 16:10 kawalkada pucharowych Porsche zmierzy się w walce o jak najlepszą pozycję startową. Pozostałe dwa dni to już natomiast zacięta walka koło w koło. W sobotę zawodnicy zmierzą się o godz. 15:35, natomiast światła na polach startowych przed niedzielnym wyścigiem zgasną o godz. 11:50.

 MARCIN JAROS: – Runda na Lausitzringu była dla mnie bardzo dobra, więc mam nadzieję, że na Slovakia Ringu utrzymamy taki trend. Podczas startów na tym torze w innych seriach wyścigowych zawsze dobrze mi szło, więc tym razem powinno być podobnie. Z każdą rundą Porsche Platinum GT3 CCCE, jestem coraz szybszy, więc liczę, że ze Słowacji wrócimy w dobrych humorach.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News