Toyota pokazała nowego Hiluxa. Ta maszyna wjedzie wszędzie! [WIDEO]

Toyota pokazała nowego Hiluxa. Ta maszyna wjedzie wszędzie! [WIDEO]

Toyota Hilux T T1+ Rajd Dakar 2022 Test Namibia 1

Podaj dalej

Toyota zaprezentowała nowego Hiluxa, który zdaniem producenta wjedzie niemal wszędzie i zdeklasuje konkurencję na bezdrożach całego świata. Głównym celem może być jednak tylko jedna impreza: Rajd Dakar.

Hilux nowej kategorii

Sportowy dział Toyoty: Gazoo Racing zaprezentował nową konstrukcję, która będzie rywalizować w klasie T1+. Testy samochodu przeprowadzono w Namibii i jak na razie cała ekipa jest zadowolona z osiągnięć. Nie zdecydowano się na oklejenia auta i zaprezentowano je w surowych cywilnych barwach.

Nasz nowy GR DKR Hilux T1+ rozwija się bardzo dobrze i jesteśmy przekonani, że samochód pozwoli nam konkurować na wyższym poziomie w styczniu – mówił Glyn Haal, szef zespołu TGR South Africa, który odpowiada za dakarowy projekt.

Zgodnie z nowymi przepisami klasy T1+ Hilux zawiera szereg poprawek. Najważniejsza jest zmiana kół. 32-calowe obręcze zostały zastąpione przez 37-calowe. Ma to pozwolić na dorównanie do prototypów buggy. Zmodyfikowano również skok zawieszenia. 280 mm zostało zwiększone do 350 mm. Największą niewidoczną zmianą jest silnik. Nowy 3,5-litrowy benzynowy motor V6 z podwójnym turbodoładowaniem pochodzi z zupełnie nowego modelu Land Cruiser 300 GR-S.

Skład bez zmian

Z przyjemnością ogłaszamy skład zespołu, który jest bardzo podobny do zeszłorocznego. Jesteśmy podekscytowani, że możemy wziąć udział w kolejnej edycji Rajdu Dakar. Nasser i Giniel będą naszym atakiem, a Henk nabierze pewności siebie – dodał Haal, prezentując skład.

Za kierownicą nowego samochodu zasiądzie m.in. Nasser Al-Attiyah, trzykrotny triumfator pustynnego klasyka. Na prawym fotelu pojawi się Mathieu Baumel. Do zwycięzcy imprezy z 2009 roku: Giniela de Villiersa dołączy Dennis Murphy. Skład uzupełnią Henk Latagen i Shameer Variawa, których będą pilotować Brett Cummings i Danie Stassen.

Dakar to jeden z najtrudniejszych rajdów na świecie, ale idealnie pasuje do naszego nowego Hiluxa. Nowe koła, skok zawieszenia, a zwłaszcza przejście na turbodoładowany silnik benzynowy z Land Cruisera z pewnością zrobi różnicę w naszej kampanii. Silnik jest bardzo responsywny i pozwala nam na doprowadzenie auta do granic możliwości. Saudyjczycy udowodnili, że są godnym gospodarzem imprezy i spodziewamy się, że tak samo będzie w 2022 roku – komentował de Villiers.

Bardzo się cieszę, że wrócimy z zespołem na Rajd Dakar 2022. Wygraliśmy razem w 2019 roku, a teraz nadchodzi nowy pocisk. Jestem podekscytowany naszymi perspektywami, zwłaszcza z nowym GR DKR Hilux T1+. Jest zdecydowanie szybszy i bardziej wydajny niż poprzedni samochód – komentował Al-Attiyah.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News