Elektryczność podbija motoryzację coraz śmielej i wydaje się, że nie ma przed nią odwrotu. Nie inaczej jest w rallycrossowych mistrzostwach świata, gdzie od tego sezonu powalczą elektryczne konstrukcje. Poznaliśmy pierwszą z nich, która z pewnością zachwyci każdego!
Mistrzowie pokazali broń
Broniący tytułu mistrzowskiego zespół Hansen Motorsport ogłosił wieloletnie zobowiązanie do startów w czempionacie. Jedna z najbardziej utytułowanych ekip w historii rallycrossu znajduje się w czołówce statystyk. Wystarczy wspomnieć, że założyciel i szef zespołu ma na swoim koncie czternaście tytułów mistrza Europy. Od momentu stworzenia mistrzostw świata zespół może pochwalić się trzema koronami w stawce ekip i jedną wśród kierowców.
Wraz ze zmianą regulaminów zespół zbudował nowego Peugeota 208, który napędzany będzie układem austriackiej firmy Kreisel Electric. Silnik zapewnia około 680 KM i 880 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z niezwykle niską masą auto będzie w stanie rozpędzić się do setki w nieco ponad sekundę.
Ekscytujący czas dla zespołu
– To ogromna inwestycja, którą dokonujemy w rallycrossowych mistrzostwach świata. Plan zakłada wiele lat startów. To największa rzecz, jaką kiedykolwiek robiliśmy. To nowe i ekscytujące dla nas wszystkich. Czujemy się trochę tak, jak wtedy, gdy pierwszy raz wystartowaliśmy z autem napędzanym na cztery koła w 1993 roku. Wtedy nie wiedzieliśmy zbyt dużo. Wraz z przejściem na technologię elektryczną uczymy się od podstaw – mówił Kenneth Hansen, szef zespołu.
– Koncentracja na czymś tak nowym jest bardzo odświeżająca. Jest naprawdę dużo świeżej energii, która pcha nas do przodu. Grupa kierowców w mistrzostwach świata jest jedną z najlepszych. Wyjątkowe jest, że moi synowie decydują się jeździć w naszym zespole – dodał.
– Ogromną częścią mojej pasji jest chęć zostania mistrzem świata. Kocham ten sport i życzę mu wszystkiego najlepszego. Mistrzostwa świata to miejsce, gdzie zbudowałem swoją karierę. Dały mi niesamowite możliwości. Poziom rywalizacji jest naprawdę wysoki. To napędza do dalszego rozwoju. Wierzę, że w nowym sezonie będziemy mieli bardzo mocny pakiet. Jestem bardzo podekscytowany – dodał Timmy Hansen, kierowca zespołu i mistrz świata z 2019 roku.
– Drugą naturą naszej rodziny jest poszukiwanie rozwiązań, by być jak najbardziej konkurencyjnym. Wszyscy jesteśmy niezwykle zmotywowani przed sezonem 2022. To duży krok w nowym kierunku. Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę być częścią tego. Będę ścigał się niezwykle szybkimi samochodami na świetnych torach z najlepszymi kierowcami i zespołami. Nie ma nic lepszego – zakończył.
We're committed to an electric rallycross future with our drivers @kevinhansen71 and @Timmy_Hansen!
Bigger than ever.
Faster than ever.#StrongerThanEver pic.twitter.com/jZpUozJTqX— Hansen World RX Team (@TeamHansenRX) February 10, 2022