Samochód, który robi wrażenie. Przyłapany na testach! [WIDEO]

Samochód, który robi wrażenie. Przyłapany na testach! [WIDEO]

Samochód, który robi wrażenie. Przyłapany na testach! [WIDEO]

Podaj dalej

Samochód klasy WRC, a współcześnie Rally1 jest marzeniem niemal każdego kierowcy rajdowego na świecie. Tylko szczęśliwcy mają okazję poprowadzić takie konstrukcje, który dziesięć pojawi się na otwarciu sezonu mistrzostw świata w Monte Carlo

75 zgłoszeń w Monte Carlo

Na trasach pierwszej rundy mistrzostw świata pojawi się 75 załóg. Dziesięć z nich skorzysta z samochodów klasy Rally1. Po transferowej karuzeli za kierownicami Pum Rally1 zobaczymy Otta Tanaka, Pierre’aLouisa Loubeta oraz Jourdana Serderidisa. Hyundai wystawi modele i20 N dla Thierry’ego Neuville’a, Daniego Sordo i Esapekki Lappiego. Toyota z GR Yarisami pojawi się w składzie Kalle Rovanpera, Elfyn Evans, Takamoto Katsuta i Sebastien Ogier.

W pierwszej rundzie WRC2 powalczy aż 27 kierowców. Na czele listy ustawiono Adriena Fourmauxa w Fieście Rally2, Yohana Rossela w C3 Rally2 oraz Stephane’a Lefebvre’a w bliźniaczej rajdówce. Na liście znajdziemy też m.in. Nikołaja Griazina w nowej Skodzie Fabii RS Rally2 oraz legendę mistrzostw świata: Francoisa Delecoura.

Samochód przetestowany

M-Sport jako pierwszy rozpoczął przedrajdowe testy. Za kierownicą Pumy Rally1 zasiedli Pierre-Louis Loubet i Ott Tanak. Do jazd wykorzystano odcinki specjalne w okolicach Gap, dotychczasowej bazy Rajdu Monte Carlo.

Ze względu na regulaminowe ograniczenia w liczbie dni testowych ekipy dość późno zdecydowały się na pierwsze jazdy. Zazwyczaj już w grudniu mogliśmy oglądać materiały z testów. Tym razem był to jednak zdecydowanie wolny od zajęć miesiąc.

Co nas czeka w tym roku?

Tegoroczna edycja Rajdu Monte Carlo będzie mierzyć 325,02 kilometra oesowego. Rywalizacja rozpocznie się równo za miesiąc. Pierwszy etap będzie składał się z dwóch prób. Już na start zawodnicy będą przez 15 kilometrów wspinać się na kultowe Col de Turini. Drugi z oesów będzie najdłuższy w tegorocznej edycji rajdu. Odcinek La Cabanette / Col de Castillon mierzy 24,90 km.

Drugi etap będzie składał się z trzech powtarzanych prób o łącznej długości 105,34 km. Sobota będzie miała podobny rozkład, a do pokonania będzie 111,78 kilometrów oesowych. W niedzielę zawodnicy ponownie dwukrotnie będą wspinać się na Col de Turini, a pętlę uzupełni odcinek Lucéram / Lantosque. Wspinaczka na kultową przełęcz będzie również stanowiła Power Stage.

Rajd Monte Carlo odbędzie się w dniach 19-22 stycznia. Impreza stanowi pierwszą rundę mistrzostw świata. W sezonie 2023 zaplanowano trzynaście rund. Zawodnicy będą rywalizować na pięciu kontynentach, a walka zakończy się w połowie listopada w Japonii. Polskich kibiców najbardziej z pewnością interesuje Rajd Europy Centralnej, który pod koniec października odbędzie się w Czechach, Niemczech i Austrii.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News