Polskie baterie niemal zabiły dziecko w Holandii! Volkswagen przegrał z ogniem! [WIDEO]

Polskie baterie niemal zabiły dziecko w Holandii! Volkswagen przegrał z ogniem! [WIDEO]

Volkswagen ID3 pożar elektryk akumulator lg

Podaj dalej

Auta elektryczne nadal budzą wiele kontrowersji i zaczyna pojawiać się coraz więcej głosów, czy są one bezpieczne? Niemal codziennie możemy usłyszeć o tym, że gdzieś na świecie płonie jedno z takich aut. Czy to wada fabryczna, błąd ludzki, czy niedopracowany system, jedno jest pewne. Ktoś traci konkretne pieniądze.

Strach matki z dzieckiem

Volkswagen jako jeden z nielicznych mógł chwalić się, że jeden z jego modeli nadal nie pochłonął ogień. Zmieniło się to jednak w zeszłym tygodniu. Zarejestrowany w Holandii model ID.3 musiał uznać wyższość żywiołów. Samochód spłonął w Groningen. W mieście na północy kraju żyje ponad 180 tysięcy osób, co daje szóste miejsce wśród niderlandzkich miast.

Zgodnie z informacjami jakie przedstawiono, do zapłonu doszło w momencie, gdy właścicielka auta odłączyła je od ładowania z publicznej ładowarki. Początkowo nic nie zwiastowało ogromnego pożaru. Właścicielka zdążyła posadzić w foteliku swojego 3-letniego syna, a gdy siadła za kierownicą zauważyła wydobywający się spod maski dym.

Zanim ogień objął cały samochód właścicielka wraz z dzieckiem zdążyła opuścić pojazd. Straż pożarna została wezwana bardzo szybko, ale nie zdążyli uratować samochodu, który spłonął doszczętnie. Co ciekawe uszkodzeniu uległ również ładowany wcześniej w tej samej ładowarce Nissan Leaf. Strażacy musieli zalać komorę silnika wodą i nie wiadomo, czy da się go naprawić.

Baterie z Polski

VW ID.3

Za przyczynę pożaru podaje się problem termiczny związany z akumulatorem. Baterie do niemieckich aut dostarcza koncern LG. Komponenty te są produkowane w Polsce, a następnie wysyłane do niemieckiej fabryki Volkswagena. Jest jednak za wcześnie, by mówić, że wadliwe są akumulatory, zwłaszcza że auto było podłączone do ładowarki przez noc. Z drugiej strony jednak koreańska marka dostarcza również baterie do Chevroleta Bolta EV i Hyundaia Kony Electric. Oba pojazdy obecnie przeżywają masową wymianę podzespołów.

Volskwagen ID.3 na polskim rynku jest do nabycia od 142290 zł. W zależności od zastosowanego akumulatora zapewnia zasięg od 349 do 555 kilometrów. Zasięg po szybkim, 30-minutowym ładowaniu szacuje się na przedział 290-350 kilometrów. Pełne ładowanie trwa od około sześciu godzin do siedmiu i pół godziny.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News