PLATINUM Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza przeszedł do historii [WIDEO]

PLATINUM Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza przeszedł do historii [WIDEO]

Mikołaj Marczyk Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia Rally2 evo Platinum rajd memorial janusza kuliga i mariana bublewicza

Podaj dalej

PLATINUM Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza 2022 przeszedł do historii. Chyba nikogo nie dziwi fakt, że najlepsi okazali się Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk w Skodzie Fabii Rally2 evo. Zimowa aura nie ułatwiła jednak zadania, o czym świadczy zaskakujący zdobywca Pucharu Burmistrza Wieliczki.

Start zgodny z planem

Tegoroczna rywalizacja rozpoczęła się od mierzącego 3,82 km odcinka Węgrzce Wielkie. Na niej Mikołaj Marczyk z Szymonem Gospodarczykiem nie dali żadnych szans rywalom. Skoda Fabia Rally2 evo w barwach PLATINUM była o 8,7 sekundy lepsza od Forda Fiesty Sebastiana Steca i Michała Sowy. 10,1 sekundy stracili sklasyfikowani na trzeciej pozycji Michał Tochowicz i Piotr Białowąs, którzy korzystają z Hyundaia i20 R5. Czołową piątkę uzupełnili Waldemar Kluza i Adam Gładysz w Mitsubishi Lancerze oraz Marek Suder i Marcin Kowalik w historycznym Fordzie Sierra Cosworth 4×4. Pierwszy z duetów stracił 13,2 sekundy, a drugi 13,7 sekundy.

Mistrzowie Polski na drugim przejeździe próby poprawili się o blisko dwie sekundy i drugich Michała Tochowica i Piotra Białowąsa w Hyundaiu i20 R5 pokonali o 8,6 sekundy. Waldemar Kluza i Adam Gładysz w Mitsubishi Lancerze stracili 10,4 sekundy. W czołowej piątce ponownie pojawił się korzystający z historycznej rajdówki: Marek Suder, którego w Fordzie Sierra Cosworth 4×4 pilotuje Marcin Kowalik. Duet stracił do najszybszych 12,8 sekundy. Czołówkę uzupełnili Przemysław Matulka i Mateusz Martynek w Subaru Imprezie. Do triumfatorów zabrakło im 16,5 sekundy.

Po dwóch próbach przewaga Marczyka i Gospodarczyka nad najgroźniejszymi rywalami wynosiła już 18,7 sekundy. Michał Tochowicz i Piotr Białowąs bardziej musieli oglądać się za siebie. 4,9 sekundy wolniejsi byli Waldemar Kluza i Adam Gładysz. Kolejne 2,9 sekundy tracili Marek Suder i Marcin Kowalik. Czołową piątkę uzupełniali Przemysław Matulka i Mateusz Martynek.

Jak za dawnych lat

Na wieczór zaplanowano dwa przejazdy miejskiego odcinka w Wieliczce. Dodatkowo swoje trzy grosze dołożyła pogoda i kibice byli świadkami scen, które przypominały rywalizację na kultowej Karowej w 2002 roku.

Pierwszy przejazd ulicznej próby padł łupem Mateusza Gołka, którego w Fordzie Fiesta klasy 1 pilotował Michał Jurgała. Duet był o zaledwie 0,7 sekundy szybszy od Tomasza Pławeckiego i Pawła Kaima w Peugeocie 208 R2. Oesowe podium w kolejnej jednonapędowej Fieście uzupełnili Jakub Matulka i Kamil Heller. Do najszybszych stracili 1,8 sekundy. Czołową piątkę uzupełnili zawodnicy w Peugeotach 208 R2: Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk oraz Radosław Ćwięczek i Rafał Ćwięczek.

Liderujący po dwóch próbach Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk w Skodzie Fabii Rally2 evo zostali sklasyfikowani na jedenastym miejscu. Przewaga wypracowana rano pozwoliła im jednak utrzymać fotele liderów w klasyfikacji generalnej. Do najszybszych stracili 14,2 sekundy.

Najlepiej na drugim przejeździe dwukilometrowym odcinka spisali się Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Skoda Fabia Rally2 evo w barwach PLATINUM ORLEN OIL była o 5,5 sekundy szybsza od przednionapędowego Forda Fiesty Jakuba Matulki, którego pilotuje Kamil Heller. Załoga wywalczyła w ten sposób Puchar Burmistrza Wieliczki, który przyznawany był najlepszej załodze w łacznej klasyfikacji wieczornej próby. Oesowe podium uzupełnili w Peugeocie 208 R2 Tomasz Pławecki i Paweł Kaim. Francuska konstrukcja znalazła się także na czwartym i piątym miejscu. Za czołową trójką znaleźli się Hubert Kowalczyk i Jarosław Hryniuk oraz Radosław i Rafał Ćwięczkowie.

Na koniec dnia na czele pewnie jednak znajdował się Mikołaj Marczyk pilotowany przez Szymona Gospodarczyka. Mistrzowie Polski mieli 31,5 sekundy zapasu nad Jakubem Matulką i Kamilem Hellerem, liderami klasy 1. Podium uzupełniali Tomasz Pławecki i Paweł Kaim w Peugeocie 208 R2. Do poprzedzającego duetu tracili 14,9 sekundy.

Pogoń 4×4

Po sobotnim wykorzystaniu warunków przez kierowców w słabszych autach, w niedzielę rano wszystko wróciło do normy. Rywalizację rozpoczął najdłuższy w rajdzie oes Brzegi. Najszybsi na pięciokilometrowej próbie byli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. Skoda Fabia Rally2 evo w barwach PLATINUM okazała się o 8,2 sekundy szybsza od Forda Fiesty Sebastiana Steca i Michała Sowy. Oesowe podium uzupełnili Waldemar Kluza i Adam Gładysz w Mitsubishi Lancerze.

Pętlę uzupełniał mierzący 2,56 km odcinek Wegrzce Wielkie Strefa. Najszybsi ponownie byli Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk. 4,5 sekundy słabsi byli Michał Tochowicz i Piotr Białowąs w Hyundaiu i20 R5. Oesowe podium uzupełnili Sebastian Stec i Michał Sowa w Fordzie Fiesta. Do najszybszych zabrakło 5,1 sekundy.

Po sześciu odcinkach specjalnych Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk mieli już blisko minutę i piętnaście sekund zapasu nad rywalami. Z boju o drugie miejsce zwycięsko na razie wychodzili Jakub Matulka i Kamil Heller w przednionapędowej Fieście. Andrzej Szepieniec i Jarosław Zawadzki tracili do nich 10,5 sekundy. W walce o podium liczyli się także Mateusz Gołek i Michał Jurgała w Fordzie Fiesta oraz Tomasz Pławecki i Paweł Kaim w Peugeocie 208 R2. Pierwszy z duetów tracił do czołowej trójki 6,4 sekundy, a drugi 7,3 sekundy.

Mistrzowska kontrola

W niedzielne popołudnie Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk ponownie uzyskali najlepszy czas na pięciokilometrowym odcinku Brzegi. Skoda Fabia Rally2 evo w barwach PLATINUM była o 9,1 sekundy lepsza od Mitsubishi Lancera prowadzonego przez Waldemara Kluzę. Kolejne 6,1 sekundy stracili Andrzej Szepieniec i Jarosław Zawadzki w kolejnym Mitsubishi.

Również na próbie Węgrzce Wielkie Strefa Marczyk z Gospodarczykiem byli najlepsi. 3,7 sekundy stracili Sebastian Stec i Michał Sowa w Fordzie Fiesta. 0,3 sekundy do drugiego miejsca stracili Michał Tochowicz i Piotr Białowąs w Hyundaiu i20 R5.

Na dwa odcinki przed zakończeniem rywalizacji Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk mieli blisko dwie minuty zapasu nad Andrzejem Szepieńcem i Jarosławem Zawadzkim w Mitsubishi Lancerze. Jakub Matulka i Kamil Heller w przednionapędowej Fieście dzielnie bronili trzeciego miejsca. Przed ostatnią pętlą rywalizacji mieli 14,2 sekundy zapasu nad Przemysławem Matulką i Mateuszem Martynkiem w Subaru Imprezie. Kolejne 1,4 sekundy tracili Mateusz Gołek i Michał Jurgała w kolejnej Fieście. 0,6 sekundy od bezpośrednich rywali byli Tomasz Pławecki i Paweł Kaim w Peugeocie 208 R2.

Marsz po triumf

Jak przez cały dzień, również na koniec PLATINUM Rajdu Memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk byli najszybsi na najdłużej próbie imprezy. Skoda Fabia Rally2 evo na pięciokilometrowych Brzegach była szybsza od Hyundaia i20 R5 Michała Tochowicza i Piotra Białowąsa. Oba duety dzieliło 9,9 sekundy. Oesowe podium skompletowali Andrzej Szepieniec i Jarosław Zawadzki w Mitsubishi Lancerze. Do najszybszych stracili 11,4 sekundy.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk przypieczętowali triumf w PLATINUM Rajdzie Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza na trzecim przejeździe odcinka Węgrzce Wielkie Strefa. Trzy sekundy na próbie do zwycięzców stracili Michał Tochowicz i Piotr Białowąs w Hyundaiu i20. Oesowe podium uzupełnili Waldemar Kluza i Adam Gładysz w Mitsubishi Lancerze. Do najszybszych stracili 3,9 sekundy.

Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk wygrali PLATINUM Rajd Memoriał Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza z przewagą ponad dwóch minut. Skoda Fabia Rally2 evo była lepsza od Mitsubishi Lancera Andrzeja Szepieńca i Jarosława Zawadzkiego. Najniższy stopień podium zdobyli Michał Tochowicz i Piotr Białowąs w Hyundaiu i20 R5. Do najlepszych stracili ponad dwie i pół minuty.

Jakub Matulka i Kamil Heller w przednionapędowej Fieście wygrali klasę 1 i wywalczyli czwarte miejsce w klasyfikacji generalnej. Do podium zabrakło 10,7 sekundy. W klasie 2 z przewagą blisko półtorej minuty triumfowali Wiesław Bąk i Marcin Drewniak w Oplu Corsie.

PLATINUM Rajd Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza – Wyniki

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News