Ograniczenie prędkości jeszcze niższe? Będą rygorystycznie egzekwowane!

Ograniczenie prędkości jeszcze niższe? Będą rygorystycznie egzekwowane!

ograniczenie-predkosci-znaki-2

Podaj dalej

Ograniczenie prędkości dla jednych jest zbyt niskie, dla innych zbyt wysokie, ale władze postanowiły jeszcze bardziej rygorystycznie podejść do tego tematu i od tego weekendu będą obowiązywać jeszcze niższe normy.

Ograniczenie prędkości dla bezpieczeństwa

W ten weekend najlepsi kierowcy na świecie zmierzą się z ulicami Monako. Światowa Federacja Sportów Motorowych chcąc zapewnić jeszcze większe bezpieczeństwo kierowcom i obsłudze toru wprowadzi jeszcze niższe ograniczenia prędkości w okresie, gdy na torze pojawi się samochód bezpieczeństwa lub zostanie ogłoszona jego wirtualna wersja. Niższe prędkości będą obowiązywać też na fragmentach toru, gdzie będą powiewać podwójne żółte flagi.

Podwójna żółta flaga informuje zawodników o tym, by zmniejszyli prędkość, nie wyprzedzali i byli przygotowani do zmiany kierunku jazdy ze względu na stojący na torze samochód lub obsługę toru.

Kierowcy, gdy na torze pojawia się samochód bezpieczeństwa lub jego wirtualny odpowiednik muszą przestrzegać określonej średniej prędkości znanej jako „czas delta”. Począwszy od Grand Prix Monako prędkości delt zostanę zmniejszona i będą bardziej rygorystycznie egzekwowane, zwłaszcza w niebezpiecznych strefach na torze, gdzie na przykład znajduje się uszkodzony pojazd.

f1 formuła 1 red bull racing max verstappen sergio perez lewis hamilton fernando alonso

FIA tłumaczy

– Są sytuacje, w których samochody mogą legalnie tymczasowo zwiększyć prędkość, by odzyskać czas, który straciły w stosunku do czasu odniesienia. Teraz chcemy rozszerzyć wykorzystanie koncepcji czasu delty, by zapewnić, że kierowcy będą ściśle zwalniać do wymaganego czasu delty, gdy pokazywane są żółte flagi. Wprowadzimy dedykowane ograniczenie prędkości referencyjnej w obszarze, gdzie flagi będą wywieszone – tłumaczył Tim Gross, dyrektor techniczny FIA.

Zaktualizowane zostaną również wyświetlacze na kierownicach, by ostrzegać, gdy część tory znajdzie się pod podwójnymi żółtymi flagami. System ma być bardziej przejrzysty dla zawodników oraz fanów.

Plan na weekend

Kierowcy w niedzielę będą mieli do pokonania 78 okrążeń o długości 3,337 km. Na torze wyznaczona zostanie jedna strefa DRS na prostej start-meta.

Drugi raz w Monako zrezygnowano z tradycyjnych czwartkowych treningów. Jazdy rozpoczną się dopiero w piątek na który zaplanowano dwa godzinne treningi. Pierwszy rozpocznie się o 13:30, a drugi o 17:00. Sobota będzie stała pod znakiem ostatniej godziny przygotowań, którą zaplanowano na 12:30. Walka o pole position rozpocznie się o 16:00. Niedzielny wyścig wystartuje o 15:00.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News