Nowe BMW zaprezentowane! Pod maską silnik V8!

Nowe BMW zaprezentowane! Pod maską silnik V8!

BMW logo marki

Podaj dalej

BMW, które planuje powrócić na motoryzacyjne szczyty, poinformowało, że weźmie udział w mistrzostwach świata w wyścigach długodystansowych od sezonu 2024. Wraz z ogłoszeniem planów marka pokazała swoją broń.

BMW w FIA WEC i IMSA

Niemiecka marka od dłuższego czasu wyrażała chęć dołączenia do rywalizacji w klasie LMDh. Ostatecznie oficjalnie potwierdzono, że nowe auto powstanie na bazie regulaminu tej klasy. Bazę ma stanowić BMW M Hybrid V8.

Ze względu na bardzo napięty harmonogram projektu LMDh, plan zakłada skoncentrowanie się na jednym obszarze w sezonie 2023. Seria IMSA nadaje się do tego doskonale. Jednak naszym średnioterminowym celem jest oczywiście ściganie się na dwóch frontach z BMW M Hybrid V8, a także wykorzystanie głównej platformy, którą zapewniają mistrzostwa WEC i 24-godzinny wyścig Le Mans. Mocno nad tym pracujemy, podobnie jak nad programem w Ameryce Północnej – mówił Andreas Ross, szef BMW Motorsport.

Czytaj też: Mikkelsen wzywa do zmian! Kajetanowicz jednym z powodów!

W poniedziałek zrobiliśmy kolejny ważny krok. Samochód pomyślnie zakończył jazdy w Varano de Melegari. Rozpoczynamy teraz intensywne prace testowe przed debiutem w wyścigach w stycznie 2023 roku na torze w Daytonie – dodał.

Włoski debiut

Auto zaprezentowano we Włoszech, a dokładniej na torze w Varano de Melegari. Za kierownicą zasiedli kierowcy marki: Connor De Phillippi i Sheldon van der Linde. Testy mają być kontynuowane w najbliższych dniach.

W trakcie trwania jazd cały włoski tor został odgrodzony, by uniemożliwić widzom dostanie się na teren obiektu. Podobną akcję przeprowadziło Ferrari w maju, gdy włoska marka wykorzystała dzień filmowy F1 we włoskiej Monzy. BMW jest czwartym producentem, który pomyślnie przetestował samochód LMDh. Wcześniej uczyniły to ekipy Porsche, Cadillaca i Acury.

Nowy prototyp bazuje na turbodoładowanej wersji silnika P66/3, który był używany w autach marki w serii DTM w sezonach 2018-2019. Czterolitrowy silnik V8 został połaczony z monomarkowym systemem hybrydowym, który powstał we współpracy Williams Advanced Engineering, Boscha i Xtraca. Przy stworzeniu nadwozia pomogła włoska Dallara.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News