Nowa Skoda Fabia złapana przez szpiegów. To najlepsza ewolucja w historii? [WIDEO]

Nowa Skoda Fabia złapana przez szpiegów. To najlepsza ewolucja w historii? [WIDEO]

Skoda Fabia 2022

Podaj dalej

Skoda nie osiada na laurach i chce kontynuować sukcesy jakie odniósł model Fabia. W ostatnim czasie czeska marka przeprowadziła kolejne testy nowej ewolucji pojazdu. Czy okaże się sukcesem?

Skoda Fabia – dominacja

Od kiedy na rajdowych trasach pojawiła się Skoda Fabia, model osiągał sukcesy. Może za czasów WRC nie były one tak spektakularne jak kilka lat później, ale model R5, a następnie Rally2 zdeklasował wręcz rywali na rajdowych arenach. Chcąc kontynuować pasmo zwycięstw Skoda Motorsport przygotowuje nową ewolucję Fabii.

Najlepsi za kierownicą

W ostatnim czasie Skoda przeprowadziła testy w zimowej scenerii. Na północy Finlandii za kierownicą zasiedli byli fabryczni kierowcy WRC: Andreas Mikkelsen i Kris Meeke oraz świetnie spisujący się na śnieżno-lodowych trasach Emil Lindholm.

Auto ma za sobą już testy na asfalcie i szutrze. Kierownik projektu: Jan Krasula zaznaczył jednak, że marka zanim homologuje pojazd chce zdobyć doświadczenie na każdej możliwej nawierzchni.

Celem było nie tylko przetestowanie wytrzymałości i osiągów, ale sprawdzenie też części podwozia i elementów układu napędowego w trudnych zimowych warunkach. Musimy upewnić się, że załoga znajdzie akceptowalny poziom komfortu w środku, gdy na zewnątrz jest zimno. Na przykład przednia szyba nie może parować, a temperatura nie może spaść poniżej pewnego poziomu – mówił Krasula.

Dlatego testujemy nową generację Skody Fabii Rally2 na tak wielu nawierzchniach i w tak wielu warunkach, jak to tylko możliwe. Nic nie zaskoczy naszych klientów, gdy samochód pojawi się na rajdach – dodał.

Zachwyt kierowców

Zadowolenia po jazdach nie ukrywali kierowcy. Warto wspomnieć, że od 2020 roku Andreas Mikkelsen startuje za kierownicą Fabii, więc Norweg może opierać swoje komentarze na znacznym doświadczeniu.

Miałem już bardzo dobre wyczucie samochodu nowej generacji na asfalcie i szutrze. Po ostatnich testach mogę potwierdzić też to na śniegu. Czuję się bardzo dobrze i zdecydowanie jesteśmy na dobrej drodze rozwoju – mówił Mikkelsen.

Testy przebiegły zgodnie z planem. Poczyniliśmy kolejne postępy i zdobyliśmy ważne spostrzeżenia. Inżynierowie próbowali różnych konfiguracji technicznych. Naprawdę podobało mi się to jak samochód się prowadzi – dodał Meeke.

Nowy samochód napędzany jest turbodoładowanym silnikiem 1.6. Napęd przenoszony jest przez pięciobiegową sekwencyjną skrzynię biegów. Oczekuje się, że auto pojawi się na rajdowych trasach jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News