Kto to wymyślił? "To najgłupsza rzecz, jaką widziałem w życiu!"

Kto to wymyślił? "To najgłupsza rzecz, jaką widziałem w życiu!"

Rajd Monte Carlo oes

Podaj dalej

W przyszłym roku czekają nas duże zmiany w WRC za sprawa hybrydowych pojazdów, ale to nie one znalazły się na cenzurowanym wśród startujących zespołów. Celem ataku zostali organizatorzy Rajdu Monte Carlo.

To najgłupsza rzecz jaką widziałem w życiu

Organizatorzy inauguracji sezonu postanowili przenieść w przyszłym roku park serwisowy z Gap do Monako. Pierwszy dzień rywalizacji zaplanowano na północ od Alp Nadmorskich. Opublikowany harmonogram nie przewiduje strefy serwisowej w połowie dnia. Załogi będą mogły jedynie wymienić opony. Budzi to wątpliwości zespołów, które czeka największa w historii zmiana przepisów technicznych. Ekipy są zaniepokojone możliwością pojawienia się problemów wynikających z niezawodności na wczesnym etapie istnienia konstrukcji.

Słyszycie, jak pierwszy raz w życiu źle mówię o Monte Carlo. Mam nadzieję, że to ostatni raz. Brak serwisu w piątkowe popołudnie jest jedną z najgłupszych rzeczy, jakie widziałem w swoim życiu. To wyraźnie pokazuje, że nie ma komunikacji między producentami, promotorem i FIA. To duży problem – mówił Andrea Adamo, szef Hyundaia dla DirtFisha.

Przede wszystkim oznacza to brak kontaktu miedzy partnerami. To nie jest dobry sposób na rozpoczęcie nowej ery. Mam nadzieję, że harmonogram się zmieni, ponieważ jest bardzo głupi – dodał.

Zapytany, czy lobbował u organizatorów i FIA potencjalne zmiany, odpowiedział: – Układanie harmonogramu nie jest moim zadaniem. Jeśli chcesz, mogę włożyć miotłę w d*** i zamiatać podłogę.

M-Sport popiera Hyundaia

M-Sport, który najszybciej rozpoczął prace nad nowa konstrukcją również podziela zdanie rywali.

Będzie to piekielne wyzwanie. Wyjechać z Monako w piątek i nie mieć serwisu w porze obiadu w obecnym samochodzie jest już trudne. Wszystkie zespoły jednak wprowadzą zupełnie nowe konstrukcje. Zdobycie odpowiedniego mapowania i opon będzie bardzo trudne. Jeśli będzie ładnie i sucho nie będzie większych problemów, ale wszyscy wiemy, jak może być na Monte. Może to być jedno z największych wyzwań z jakimi musieliśmy się zmierzyć od wielu lat – komentował Malcolm Wilson, dyrektor zarządzający M-Sport.

Sebastien Ogier - Rajd Monte Carlo 2021

Rajd Monte Carlo 2022 rozpocznie się już w czwartek dwudziestego stycznia. Na nocne zmagania zaplanowano dwa oesy o łącznej długości 38,83 km. Piątek, który jest kością niezgody liczy sześć prób o długości 118,88 km. Również w sobotę załogi nie będą miały serwisu w połowie dnia, a etap będzie liczył 94,10 km. Finał rywalizacji zaplanowano na czterech próbach mierzących 67,52 km.

Przeczytaj również