Kolejna hybryda chce podbić bezdroża [WIDEO]

Kolejna hybryda chce podbić bezdroża [WIDEO]

Oreca Dakar

Podaj dalej

Francuska Oreca będzie drugim producentem, który spróbuje podbić Rajd Dakar korzystając z auta z napędem hybrydowym. We współpracy z SMG zespół ma pojawić się na pustynnym klasyku w 2023 roku.

Projekt już się rozpoczął

Całe przedsięwzięcie do tej pory było owiane tajemnicą, ale wiadomo już, że pierwsze prace oba zespoły mają za sobą. Co więcej już pod koniec kwietnia ma zostać zakończona pierwsza faza rozwoju.

Oreca podąża nową ścieżką wyznaczoną przez organizatorów Rajdu Dakar, którzy zmierzają w stronę przepisów, które od 2024 roku będą stawiać na nowe technologie, zwłaszcza dotyczące alternatywnych źródeł energii. Do tej pory Audi ogłosiło stworzenie nowej konstrukcji, któa ma zadebiutować już w styczniu. Elektryczny model RS Q e-tron będzie miał na swoim pokładzie również wsparcie spalinowych jednostek napędowych. Dodatkowo w 2022 roku ekipy Bahrain Raid Extreme i GCK Guerlain Chicherit skorzystają z biopaliw. Ostatnia z ekip w 2024 roku ma zaprezentować pojazd napędzany wodorem.

Oreca stawia na współpracę

Oreca to firma, która zawsze stawiała sobie wyzwania. Chcemy oferować konkurencyjne samochody z rozwijanymi technologiami i oddawać te rozwiązania w ręce klientów, zarówno półoficjalnych, jak i prywatnych. Celem jest osiągnięcie najlepszych osiągów na Dakarze. Mamy wspaniały plac zabaw do wyrażenia siebie. Dla nas ważne jest bycie częścią tego, częścią przyszłości. Celem jest udzielenie wszystkim klientom krótkiej i średniej odpowiedzi na temat start w Dakarze – mówił Vincent Garreau, kierownik projektu Oreci.

Główne dyscypliny sportów motorowych wykorzystują hybrydy. Są w wyścigach długodystansowych, WRC i Formule 1. Musimy mieć hybrydowe rozwiązania do rajdów długodystansowych – dodał.

Wspomagania silnika spalinowego

Samochód Oreci będzie napędzany standardowym silnikiem spalinowym. System hybrydowy ma być wyposażony w system odzyskiwania energii MGU, która według zespołu może zmniejszyć zużycie energii o połowę przy zachowaniu takiego samego poziomu osiągów na odcinkach.

Silnik spalinowy będzie napędzał samochód, co jest standardowym rozwiązaniem. Dodatkowo pojawi się system elektryczny, który zapewni większy moment obrotowy i moc. Celem jest stworzenie samochodu, który jest tak konkurencyjny jak dzisiejsze pojazdy, ale zużyjemy o połowę mniej energii. To takie same osiągi i połowa emisji – komentował Philippe Gache z SMG.

Jesteśmy w fazie projektowania auta. Chcemy ukończyć go do końca roku i przetestować na początku kwietnia 2022. Po serii testów kolejnym celem będzie wystawienie konkurencyjnego pojazdu na Dakarze 2023. Spalinowa część napędu zapewni około 200 KM. Silnik elektryczny z MGU dostarczy maksymalnie 80 kW – dodał Garreau.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News