Hybrydy budzą wątpliwości. Niezawodność może szwankować [WIDEO]

Hybrydy budzą wątpliwości. Niezawodność może szwankować [WIDEO]

Sebastien Ogier Toyota GR Yaris Rally1

Podaj dalej

Sebastien Ogier, który ma za sobą dwudniowe testy Toyoty Yaris Rally1, przyznał, że zagwarantowanie niezawodności oraz maksymalizacja osiągów będzie największym wyzwaniem początku hybrydowej ery WRC.

Ogier jako ostatni

Francuz jako ostatni etatowy kierowca miał możliwość sprawdzenia nowej konstrukcji. Wszystko przez zakończenie regularnych startów. Mistrz świata w sezonie 2022 zaliczy ograniczony program, który rozpocznie od Rajdu Monte Carlo. Dwudniowe jazdy zaplanowano w Alpach Francuskich i cały rajdowy świat czekał na opinie legendy WRC.

Wyjazd do Monte Carlo to ogromny znak zapytania dla wszystkich. Niepewność związana z tym rajdem będzie jeszcze większa niż kiedykolwiek wcześniej. Patrząc na wszystko, co wydarzyło się podczas testów, na początku roku ogromnym wyzwaniem będzie posiadanie w stu procentach niezawodnego samochodu. Trudno będzie też wykorzystać jego maksymalny potencjał – mówił Ogier.

To interesujące wyzwanie dla zespołów. W pierwszej części roku mają jeszcze większą rolę do odegrania. Ten kto wykona najlepsza pracę przy nowych technologiach i sprawi, że będzie niezawodna, ma szanse na dobre wyniki na początku sezonu – dodał.

Wątpliwości przed startem

Wraz z pojawieniem się nowych technologii uwypukla się wiele wątpliwości. Nadejście ery hybrydowej jest największą zmianą w mistrzostwach świata od 1997 roku, gdy na odcinkach pojawiły się auta klasy WRC.

Dyskusyjny nadal jest również harmonogram Rajdu Monte Carlo. Podczas pierwszych dwóch etapów nie zaplanowano strefy serwisowej w połowie dnia. Organizator wychodząc naprzeciw głosom zespołów zezwolił na większa liczbę mechaników w strefie zmian opon, ale załogi nadal będą poważnie ograniczone w zakresie tego, co mogą zrobić w przypadku awarii. Jeśli system hybrydowe ulegnie awarii na szczęście można go odłączyć i polegać jedynie na spalinowej jednostce.

Rajd Monte Carlo już za nieco ponad miesiąc

Sezon 2022 rozpocznie się już 20 stycznia, gdy załogi pojawią się na odcinku testowym Rajdu Monte Carlo. Pierwszego dnia rywalizacji zawodnicy zmierzą się z trasą dwóch odcinków specjalnych o łącznej długości 38,45 km. Piątek to trzy powtarzane próby o łącznej długości 97,86 km. Sobotni harmonogram składa się z pięciu prób o długości 92,46 km, a finał odbędzie się na dwóch powtarzanych oesach. Całą trasa mierzy blisko trzysta kilometrów oesowych.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News