Lexus zaprezentował elektryczny model LF-30

Lexus zaprezentował elektryczny model LF-30

Podaj dalej

Podczas 46. Tokyo Motor Show 2019 odbyła się premiera całkowicie elektrycznego Lexusa LF-30 Concept. Wygląd nadwozia nowego modelu stanowi zapowiedź stylistyki zelektryfikowanych pojazdów japońskiego producenta, które pojawią się na rynku do 2030 r.

Zeroemisyjny model został wyposażony w silniki elektryczne w każdym z kół. Pojazd rozwija moc 544 KM i dostarcza 700 Nm momentu obrotowego. Elektryczny Lexus przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,8 sekundy i może się rozpędzić maksymalnie do 200 km/h.

Pojazd otrzymał akumulator litowo-jonowy o pojemności 110 kWh. Zasięg modelu LF-30 koncept wynosi 500 km (WLTP). Samochód został przystosowany do ładowania z mocą 150 kW oraz do ładowania indukcyjnego.

LF-30 Concept dysponuje systemem pozwalającym na odpowiednią dystrybucję napędu na przednie, tylne lub wszystkie koła, zależnie od warunków jazdy. Z kolei technologia steer-by-wire eliminuje mechaniczne połączenie między kołami a kierownicą. Jak informuje Lexus, celem zastosowania tego systemu jest zapewnienie większej elastyczności kontroli skrętu w zależności od warunków jazdy oraz bardziej precyzyjnego kierowania, zgodnego z intencjami kierowcy. Przyczynia się również do zwiększenia poczucia przestronności, pozwalając odsunąć kontroler podczas autonomicznej jazdy.

Samochód oferuje dwa tryby autonomicznego prowadzenia– Chauffeur, który zastępuje kierowcę oraz Guardian, który wspiera go w bezpiecznej jeździe. Dysponuje także funkcjami automatycznego parkowania i podjazdu pod drzwi domu.

Lexus zamierza zaprezentować swój pierwszy, seryjny samochód elektryczny (BEV) w listopadzie 2019 roku. Marka planuje rozbudowę oferty zelektryfikowanych pojazdów – w ciągu najbliższej dekady wprowadzi platformę dedykowaną modelom hybrydowym typu plug-in i w pełni elektrycznym. Do 2025 r. wszystkie modele Lexusa zostaną zelektryfikowane.

Źródło: Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych – ORPA.PL

Dołącz do dyskusji

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News