W Polsce jest drożej, niż w Niemczech? Kuriozalne dane, po których złapiesz się za głowę. To absurd

W Polsce jest drożej, niż w Niemczech? Kuriozalne dane, po których złapiesz się za głowę. To absurd

drogo drożej pkp lot pendolino samolot intercity ceny bilety

Podaj dalej

Drożej w Polsce, niż w Niemczech? Przyznajcie – samo takie zdanie brzmi jak jakaś kompletna abstrakcja. Przecież to niemożliwe, że Niemcy, którzy zarabiają od nas kilka razy więcej, mieliby jeszcze płacić za cokolwiek mniej, niż my. Prawda? Może brzmieć absurdalnie, może się wydawać, że to niemożliwe, ale to prawda, niestety. W Niemczech mają taniej, niż w u nas w Polsce. To fakty.

Jak przypomina „Interia”, w PKP mieliśmy ostatnio zmiany w cenniku. W przypadku kategorii EIP, czyli Pendolino, jest średnio o 17,8% drożej. A co dalej? Express InterCity to podwyżka o 17,4%, zaś InterCity i TLK to bilety droższe o średnio 11,8%. „Interia” podaje, że w przypadku podróży na trasie Kraków – Warszawa koszt biletu wyniesie około 200 zł w przypadku klasy drugiej oraz ponad 300 zł w przypadku klasy pierwszej Pendolino. Rozumiecie to? 300 zł za miejsce w pociągu z Krakowa do Warszawy.

drogo drożej pkp lot pendolino samolot intercity ceny bilety
fot. pixabay

Aby obnażyć skalę zjawiska, „Interia” podaje od razu przykład z Niemiec. Na wstępie mamy zaznaczone, że trasa z Krakowa do Warszawy ma niemal taką samą długość, jak trasa z Berlina do Hamburga. I w tym przypadku bilet ma kosztować 39,90 euro. To bez mała 187 zł. A nie dość, że w Niemczech za pociąg płaci się mniej, to ich Express Deutsche Bahn pokonuje trasę w 1 godzinę i 40 minut, a najszybsze połączenie między Warszawą i Krakowem zajmuje około 2 godzin i 30 minut.

Komisja Europejska znów zmienia przepisy! To są fatalne wiadomości. Będzie tylko coraz drożej

Na podstawie tych danych możemy wyciągnąć różne wnioski. Dwa, które nasuwają się od razu – Niemcy nie dość, że płacą mniej, to jeszcze podróże zajmują krócej. W sumie to nie wnioski… a stwierdzenie faktów. „Interia” wymienia jeszcze kilka przykładów tras – porównuje Polskę z Niemcami – i w tych przykładach dziwnym trafem to Niemieckie połączenie jest tańsze i szybsze. Zdumiewające, prawda? Trochę się zastanawiam – jak to wszystko w ogóle jest możliwe?

drogo drożej pkp lot pendolino samolot intercity ceny bilety
fot. pixabay

Pociąg luksusem?

Nie wiem, czy państwo się może orientują, ale aktualnie – na przykład na styczeń – można kupić sobie bilety lotnicze z Katowic do Londynu za 103 zł. Podkreślę tutaj – za 103 zł w dwie strony. Jeśli ktoś ma ochotę na włoską pizzę, to jeszcze w styczniu może polecieć do Turynu za 140 zł w dwie strony. A my tutaj mówimy o tym, że za pociąg z Krakowa do Warszawy ktoś ma zapłacić nawet 300 zł? Oczywiście nikomu nie bronimy, ale przyznajcie sami, że to trochę bardziej… luksusowa opcja, prawda?

To nowy hit internetu. Nie uwierzysz, co rowerzysta odpowiedział temu kierowcy. Co za wstyd!

„Interia” podaje, że bilet na Pendolino z Krakowa do Warszawy – w zależności od klasy – może kosztować między 200 a 300 zł. Ile na tej samej trasie kosztuje przelot samolotem? Planując naszą podróż np. na luty możemy kupić bilet w klasie ekonomicznej za 119 zł. A zatem, dochodzimy do momentu, w którym realnie po Polsce taniej można będzie latać, niż podróżować pociągiem. Przyznajcie sami, że to fascynująca wizja, prawda?

Nowe przepisy są już gotowe? Kierowcy będą tracić za to prawo jazdy? Najwyższa pora na reakcję

Załóżmy, że 10 lutego muszę wybrać się z Katowic do Warszawy. LOT oferuje mi taki przelot – rozpoczynający się o godzinie 15:10 zajmujący ok. 50 minut – za 99 zł. Tymczasem, mogę o 14:57 odjechać z Katowic w kierunku Warszawy pociągiem Express Intercity Premium za 199 zł w klasie 2 oraz za 304 zł w klasie 1. Podróż będzie trwała około 2 godzin i 29 minut. W przypadku pociągu InterCity za podróż w czasie 3 godzin i 22 minut zapłacę 87 zł za 1 klasę i 54 zł za 2 klasę. I czy wybór jest w tym przypadku oczywisty? Na pewno nie. Samoloty w Polsce stały się realną alternatywą dla pociągów.

Zdjęcia ilustracyjne

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News