Uwaga kierowcy – to coś bardziej skutecznego, niż fotoradar. Polskie drogi w końcu bezpieczne?

Uwaga kierowcy – to coś bardziej skutecznego, niż fotoradar. Polskie drogi w końcu bezpieczne?

nowe przepisy punkty prędkość mandat recydywa 17 września

Podaj dalej

Na polskich drogach wiele jest absurdów. Wiele jest zakrętów śmierci i zakrętów idiotów – miejsc, w których do wypadków dochodzi częściej, niż w innych miejscach. Czy jest coś bardziej skutecznego w takich miejscach, niż fotoradar?

OK – zacznijmy od tego, że są w Polsce miejsca niebezpieczne. Zazwyczaj wynika to z tego, że takie miejsce jest słabo oznakowane, bądź po prostu kierowcy nie wiedzą, czego się po nich spodziewać. W niektórych przypadkach potencjalnie łatwy zakręt może stać się zakrętem idiotów po opadach deszczu. Rozwiązanie jest czasami na wyciągnięcie ręki i jest bardzo proste – fotoradar.

fotoradar próg zwalniający prędkość przejście dla pieszych
fot. freepik

Jeśli ludzie nie potrafią się dostosować w danym miejscu do ograniczenia prędkości, bo wydaje im się, że wiedzą lepiej, fotoradar jest idealnym rozwiązaniem. Czy tego chcesz, czy nie, czy uważasz, że pojedziesz tam spokojnie 70, albo 80 km/h – nieistotne. W miejscu w którym dochodzi do częstych wypadków wystarczy postawić fotoradar i każdy pojedzie tyle, ile trzeba. Nie wiem, dlaczego w tylu miejscach jeszcze tego nie zrobiono. Chociażby na S1 w Bielsku-Białej, czy na DTŚ w Katowicach – jednych z najpopularniejszych tego typu miejsc w Polsce.

Czy jest coś bardziej skutecznego, niż fotoradary? W moim odczuciu tak. Chociaż nie na każdy rodzaj dróg. Jak sprawić, aby np. przejścia dla pieszych, skrzyżowania, czy przejazdy kolejowe były bezpieczniejszym miejscem? Tu jest dla mnie kolejna banalna odpowiedź – mianowicie progi zwalniające!

Kierowco – zakaz jazdy w te konkretne dni! Samochód nie może być wtedy użytkowany! Pamiętaj

Skoro Polacy mają taki problem, żeby zwolnić w newralgicznych miejscach, bądź żeby ustąpić pierwszeństwa, wystarczy postawić tam próg zwalniający. Czy tego kierowca chce, czy nie, będzie musiał wyraźnie zwolnić. Zaryzykowałbym tezę, że gdyby przed każdym przejściem dla pieszych w Polsce ustawiony był próg zwalniający, to liczba wypadków zmniejszyłaby się do jakichś zupełnie minimalnych wartości.

Paliwo w Polsce tylko po przedpłacie. Sam nie nalejesz – zrobi to tylko obsługa stacji benzynowej!

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News