Tankujesz paliwo w ten sposób? Nigdy więcej tego nie rób. Trwale uszkodzisz twój samochód!

Tankujesz paliwo w ten sposób? Nigdy więcej tego nie rób. Trwale uszkodzisz twój samochód!

paliwo tankowanie błąd kierowca samochód złe

Podaj dalej

Jeśli zatankujesz paliwo w taki sposób, możesz trwale uszkodzić twój samochód. Tankowanie samochodu wydaje się w miarę prostą, może nawet banalną czynnością. Natomiast prawda jest taka, że wiele osób ma z nią problemy. Wiele osób odczuwa w związku z tym stres, jakiś niepokój. Mogą pojawić się błędy, które mogą mieć bolesne konsekwencje. W jaki sposób można tego uniknąć?

Benzyna, diesel, czy LPG? Zdecydowana większość kierowców doskonale wie o co tutaj chodzi. Myślę, że można założyć, że dla 98% kierowców nie jest to żadna tajemnica. Doskonale wiedzą, jakie paliwo należy zatankować do samochodu i w jaki sposób należy wykonać tę czynność. Natomiast są tacy kierowcy – chociaż w tym przypadku bardziej należałoby ich nazwać posiadaczami prawa jazdy, bądź też niestety użytkownikami samochodu – którzy nie mają pojęcia o co tutaj chodzi. Jak to możliwe?

paliwo tankowanie błąd kierowca samochód złe
fot. freepik.com – kafkasyali3607

Zdarza się tak, że w rodzinie samochód użytkuje więcej osób, natomiast… tankuje go tylko jedna osoba. Dlaczego? Ciężko powiedzieć. Powodów może być naprawdę wiele. Dlatego, że jedna osoba zarabia i ona dysponuje funduszami, albo dlatego, że to jedna osoba w zdecydowanej większości użytkuje dany pojazd. Może się zdarzyć taka sytuacja, że samochód tankuje zawsze jeden partner, gdyż drugi odczuwa w związku z tym pewnego rodzaju dyskomfort. Może się to wydawać śmieszne, ale taka jest rzeczywistość.

Benzyna kosztuje teraz 3,58 zł a diesel 4,18 zł. Dlaczego na stacjach płacimy za nie tak dużo?

Są kierowcy, którzy nie potrafią zatankować samochodu. Nigdy nie mieli styczności z taką czynnością. Szczególnie kiedy mamy do czynienia z kierowcą, który nigdy nie posiadał własnego samochodu i zawsze auto pożyczał – np. od rodziców, czy od partnera. Kiedy nagle przychodzi potrzeba i trzeba zatankować… może pojawić się dezorientacja. Po której stronie ten samochód ma wlew? Jak go otworzyć? Wreszcie… którego węża wybrać i co do tego baku w ogóle wlać? Oto jest pytanie…

paliwo tankowanie błąd kierowca samochód złe
fot. freepik.com –
wirestock_creators

Tankujesz paliwo w ten sposób? Powodzenia…

Po której stronie samochód ma wlew? Jeśli nie chcemy się zatrzymywać i tego sprawdzać, wystarczy popatrzeć na deskę rozdzielczą. W miejsce, w którym mamy wyświetlony aktualny stan paliwa. Przy ikonie dystrybutora będzie strzałka wskazująca po której stronie jest wlew. Co do otwarcia wlewu… zazwyczaj wystarczy na niego przycisnąć i klapka sama się otworzy. W niektórych przypadkach trzeba wlew otworzyć kluczykiem. Jeszcze w innych sytuacjach musimy pociągnąć jakąś dźwignię. Np. taką umieszczoną z lewej strony pod fotelem kierowcy. Dopiero wtedy wlew się otworzy.

Egzamin na prawo jazdy po nowemu? Jeśli już masz uprawnienia, będziesz musiał je zaktualizować?

Co wlać do baku? Jeśli tego nie wiesz i nie masz możliwości skontaktowania się z kimś, kto to wie… zazwyczaj wystarczy popatrzeć właśnie na klapkę od wlewu paliwa. To właśnie na niej powinna znajdować się informacja odnośnie rodzaju paliwa, który należy wlać do auta. W tym momencie oczywistym stanie się, czy masz wlać tam benzynę, czy też diesel. Wiem, że dla zdecydowanej większości z was to kwestia absolutnie podstawowa i wręcz absurdalnym jest jej poruszenie… Natomiast miejcie wyrozumiałość dla innych.

Policjant może cię o to zapytać. Nie znasz odpowiedniego nazewnictwa? Dostaniesz mandat…

O tym, że warto zatankować do auta odpowiedni rodzaj paliwa, chyba nie trzeba nikomu mówić. Jeśli podczas tankowania zorientujemy się, że lejemy do baku zły rodzaj paliwa, pod żadnym pozorem nie powinniśmy odpalać samochodu. Najpierw należy wypompować całe paliwo, nalać nowego i dopiero później odpalić auto. W przypadku pomyłki konsekwencje mogą być katastrofalne. Na przykład uszkodzenie pompowtryskiwaczy, zatarcie pompy wtryskowej, uszkodzenie pompy paliwa i tak dalej. W krytycznej sytuacji może dojść do zatarcia silnika.

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News