Posiadasz ten model marki Honda? Uważaj – czekają cię bardzo kosztowne naprawy. Nie da się tego uniknąć

Posiadasz ten model marki Honda? Uważaj – czekają cię bardzo kosztowne naprawy. Nie da się tego uniknąć

honda crz klamka zewnętrzna

Podaj dalej

Od kilku lat jestem szczęśliwym posiadaczem samochodu Honda CR-Z. Muszę wam przyznać, że to małe i bardzo przyjemne autko. Natomiast ostatnio trafiłem na coś, co będzie wymagało kosztownej wymiany. Dlaczego ktoś wsadził tam taki element?!

Honda CR-Z to małe coupe produkowane w latach 2010-2016. To bardzo przyjemny samochód z silnikiem hybrydowym. Nie jest on duży, ale działa bardzo fajnie – głównie do wspomagania silnika spalinowego. To przekłada się też na spalanie, które spokojnie można utrzymywać między 5,0 a 6,0 litrów na 100 kilometrów.

honda crz klamka zewnętrzna
fot. Honda

Samochód ma bardzo dynamiczną sylwetkę i doczekał się kilku poprawionych, sportowych pakietów. Najbardziej imponujące są chyba pakiety Mugena, dzięki którym samochód wygląda jak rasowa wyścigówka. W niektórych odmianach pod maską było nawet ponad 200 koni mechanicznych. Naprawdę można z tego zrobić fajne rzeczy. Ale jest pewien problem.

Dotychczasowe naprawy, czy serwis, były naprawdę tanie. Mowa tu o wymianie klocków, tarcz, oleju, chłodnicy, chłodnicy klimatyzacji itd. Naprawdę było OK. Ale teraz pojawił się problem, którego w żaden sposób nie dało się uniknąć, a naprawa którego jest koszmarnie droga. Mowa o… klamce zewnętrznej. Tak jest – użytkownicy tego samochodu już wiedzą o co chodzi. A jeśli jeszcze nie… to spokojnie, wkrótce się przekonacie na własnej skórze.

Dlaczego? Nie było normalnych, trwałych materiałów?

Otóż mechanizm klamki zewnętrznej się po prostu złamał. Nie było możliwości, aby się nie złamał, bo jest plastikowy. Nie rozumiem jakim cudem ktoś wpadł na pomysł, aby element ciągle narażony na działanie jakiejś siły wykonać z plastiku. Przecież to jest oczywiste, że ten element będzie się wyłamywał. To jak czekanie na wyrok. Naprawdę nie było innych, trwalszych materiałów? To są jakieś żarty…

honda crz klamka zewnętrzna
fot. Honda

Sama wymiana klamki nie byłaby niczym szczególnym, gdyby nie fakt tego, jak skomplikowana to część. Jej dostępność jest praktycznie znikoma. Zresztą – nie ma sensu kupować używanej klamki, skoro ona równie dobrze za miesiąc znów może się złamać. Cena nawet używanej klamki zewnętrznej to niecałe 700 zł. Oryginalny element sprowadzany jest na zamówienie za 790 zł. Co ciekawe – taniej można dostać całe używane drzwi z działającą klamką. To jakieś kuriozum…

Nie jest to kwestia jednego egzemplarza. Pomimo faktu, że to wciąż dosyć rzadko spotykany w Polsce samochód, mechanicy doskonale znają sytuację. Po kilku telefonach zdałem sobie sprawę z tego, że to po prostu słaba część, słaby punkt, który irytuje wszystkich. Mechanicy wręcz ze śmiechem pytali: – Co, klamka się nie otwiera? Wiemy o co chodzi, nic nie da się zrobić… no tak – niestety. Rzeczywiście nic nie da się zrobić, można tylko wymienić…

Przeczytaj również

Redakcja WRC News

Redakcja WRC News